مادفوم

اندیشه ای نو در صنعت ساختمان

فهرست مطالب

استفاده از دیوار پیش ساخته برای باغ

حفاظت از باغ‌ها، فضاهای سبز و مزارع کوچک در برابر عوامل مختلف همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و افراد چالش‎های مختلفی برای آن‎ها تجربه کرده‎اند. در گذشته از پرچین‌های گیاهی و درختی، سیم‌های خاردار، دیوارهای خشتی و … برای محافظت از باغ‌ها استفاده می‌شد اما امروزه از مواد و مصالح مدرن‌تری استفاده می‌شود که از ویژگی‌ها و مزیت‌های متعددی برخوردارند. دیوارهای پیش ساخته از جمله بهترین مصالحی هستند که امروزه در حفاظت از باغ‌ها، حیاط‌ها، مزارع و … به کار گرفته می‌شوند و کارایی بیشتری در مقایسه با مصالح سنتی دارند. در ادامه مطلب به بررسی کامل مزایای استفاده از دیوار پیش ساخته برای باغ پرداخته خواهد شد.

انواع دیوارهای پیش ساخته

دیوار پیش ساخته در حقیقت به دیوارهایی گفته می‌شوند که در فضای کارخانه و کارگاه تولید شده و برای نصب به محل پروژه منتقل می‌شوند. این دیوارها از مواد مختلفی همچون بتن، گچ، چوب، کناف، یونولیت ، فلزات و … تولید می‌شوند. دیوارهای پیش ساخته همانند سایر مصالح مدرن ساختمانی دیگر می‌توانند تنوع بالایی داشته باشند و بر اساس فاکتورهای و پارامترهای متعددی دسته‌بندی شوند. این دیوارها می‌توانند بر اساس نوع مواد سازنده، طرح و شکل ساختاری دیواری، سایز و ابعاد، ضخامت، نحوه نصب و اجرا و … به انواع مختلفی تقسیم شوند. این دیوارها می‌توانند کاربردهای متعددی داشته باشند که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • حفاظت از باغ‌های خارج از شهر
  • حفاظت از زمین‌های بزرگ کشاورزی
  • حفاظت از کارخانه‌های بزرگ خارج از شهر
  • حفاظت از دامداری‌ها و دام‌پروری‌ها
  • پارتیشن‌بندی قسمت‌های مختلف باغ‌ها و محیط‌های گوناگون
  • استفاده در سوله‌ها و …

مهم‌ترین مزایای استفاده از دیوار پیش ساخته برای باغ

دیوارهای پیش ساخته می‌توانند بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته‌بندی شوند و از تنوع بالایی برخوردارند و می‌توانند کاربردهای متعددی نیز داشته باشند. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از دیوار پیش ساخته برای باغ می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

دیوار پیش ساخته برای باغ

  • حفاظت و زیبایی

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت‌های استفاده از دیوارهای پیش‌ساخته ‌تری دی پانل در باغ‌ها محافظت از درختان، گیاهان و لوازم موجود در آن در برابر حیوانات و … است. در اصل این دیوارها می‌توانند مرزهای مشخصی بین فضاهای مختلف ایجاد کرده و از ورود و خروج‌های ممنوعه جلوگیری نمایند. این دیوارها علاوه بر محافظت از باغ می‌توانند زیبایی و جذابیت بیشتری به فضای کلی آن بدهند چرا که در طرح و رنگ‌های مختلفی وجود داشته و برخلاف حفاظ‌های سنتی به شکلی شکیل‌تر و زیباتر تولید می‌شوند.

  •  مقاومت و استحکام بیشتر

از آنجایی که دیوارهای پیش ساخته از مواد و مصالح مختلفی همچون آهن، بتن و یونولیت تولید می‌شوند می‌توانند مقاومت بیشتری در برابر رطوبت، شرایط جوی، فشار، ضربه و … داشته باشند و طول عمر بسیار بیشتری از پرچین‌ها، دیوارهای عادی و … دارند.

  • نصب و اجرای راحت‌تر

باغ‌ها برخلاف ساختمان‌ها فضاهای بیشتری را پوشش می‌دهند و طبیعتاً دیوارچینی و حفاظ گذاری آن‌ها می‌تواند نیاز به مصالح بیشتری داشته باشند و زمان بسیار بیشتری نیز برای اجرای آن لازم خواهد بود. با توجه به آنکه دیوارهای پیش ساخته در ابعاد مختلف ساخته می‌شوند، نصب و اجرای آن‌ها بسیار راحت‌تر بوده و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توان اطراف باغ را دیوارچینی کرد. این دیوارها همچنین نیازی به مصالحی همچون سیمان، گچ و … نداشته و برای اجرا به نیروهای کمتری نیاز خواهند داشت.

  • امکان جابجایی و استفاده مجدد

به صورت کلی دیوارهای پیش ساخته می‌توانند به شیوه‌های مختلفی همچون ایستا، با ستون و فونداسیون، پاشنه بتنی و با ستون اجرا می‌شوند و هر کدام مزیت‌های متعدد خاص خود را خواهند داشت. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از دیوار پیش ساخته برای باغ امکان جابجایی و انتقال آن‌ها و همچنین استفاده مجدد می‌باشد. برای کوچک یا بزرگ‌تر کردن فضای باغ نیازی به تخریب دیوارها نیست و به سادگی می‌توان دیوارهای پیش ساخته را جابجا کرد.

  • تنوع زیاد

دیوارهای پیش ساخته همانند یونولیت بسته‌ بندی می‌توانند تنوع زیادی داشته باشند و برخلاف دیوارهای سنتی و حفاظ‌های قدیمی می‌توان از آن‌ها در اندازه‌ها، ابعاد، رنگ‌ها، طرح‌ها و شکل‌های مختلفی استفاده کرد. این دیوارها همچنین قابلیت رنگ‌پذیری داشته و می‌توان آن را با توجه به نوع فضای باغ رنگ‌آمیزی نمود.

علاوه بر موارد گفته شده استفاده از دیوار پیش ساخته برای باغ می‌تواند مزیت‌های متعدد دیگری همچون ایجاد امنیت بیشتر، محافظت بیشتر از فضای باغ، قیمت مناسب با توجه به طول عمر بالا، برخورداری از نمای دوطرفه، امکان فروش مجدد بعد از استفاده و … داشته باشد.

قیمت دیوار پیش ساخته برای باغ

استفاده از دیوارهای پیش ساخته برای محافظت از باغ‌ها با توجه به مزیت‌های متعددی که نسبت به دیوارهای سنگی و خشتی، سیم خاردار، پرچین‌های سنتی و … دارد می‌تواند بسیار مقرون‌به‌صرفه تر باشد. قیمت این دیوارها نیز همانند سایر مواد و مصالح ساختمانی می‌تواند تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی قرار داشته باشد. در اصل برای خرید دیوارهای پیش ساخته همانند خرید یونولیت باید به نوع مواد تشکیل‌دهنده دیوار، ابعاد و اندازه‌های دیوار، برند و شرکت سازنده دیوار، تعداد پنل های مورد نیاز، نحوه نصب و اجرا، هزینه‌های حمل و نقل، هزینه‌های نصب و … توجه داشت. موارد دیگری همچون نرخ ارز و نوسانات آن، میزان عرضه و تقاضا، قیمت سیمان و آهن و … می‌توانند بر روی قیمت کلی دیوارهای پیش ساخته تأثیر داشته باشند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات