مادفوم

اندیشه ای نو در صنعت ساختمان

فهرست مطالب

آموزش ساخت دکور با یونولیت

سیونولیت به عنوان یک ماده پلیمری کاربردهای متعددی دارد و امروزه در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت این ماده انقلاب بزرگی در صنایعی همچون ساختمان‌سازی، بسته‌بندی، خودروسازی، لوازم خانگی و … ایجاد کرده و جایگزین بسیاری از مصالح و مواد سنتی شده است. ویژگی‌های منحصربه‌فردی  که یونولیت دارد باعث شده است که یک ماده مناسب برای ساخت دکور باشد. در ادامه مطلب به بررسی و نحوه آموزش ساخت دکور با یونولیت پرداخته خواهد شد.

چرا یونولیت بهترین ماده برای ساخت دکور است؟

قیمت مناسب

یونولیت در مقایسه با انواع مواد دیگر که در ساخت دکور استفاده می‌شود از قیمت بسیار مناسب‌تری برخوردار است. استفاده از این ماده صرفه اقتصادی بالایی داشته و با توجه به آنکه قابل بازیافت است نیز می‌تواند نسبت به موادی همچون چوب برتری محسوسی داشته باشد.

وزن کم

از مهم‌تری ویژگی‌های یونولیت  که باعث می‌شود کاربردها و استفاده‌های متعددی داشته باشد وزن بسیار سبک آن نسبت به مواد و مصالح دیگر است. در اصل وزن کم یونولیت باعث می‌شود که حمل‌ونقل و جابجایی آن ساده باشد و در زمان استفاده چالش و مشکلات کمتری برای افراد ایجاد کند.

نصب ساده و راحت

نصب یونولیت در بخش‌های مختلف دکور می‌تواند بسیار ساده و راحت باشد و به لوازم و ابزارهای زیادی نیاز ندارد.

استفاده در سبک‌ها و بخش‌های مختلف

برای استفاده از یونولیت در بخش‌های مختلف دکور هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و می‌توان از آن در سبک‌ها و طرح‌های مختلفی استفاده کرد. در اصل می‌توان از این ماده در هر پیش‌فرضی در دکوراسیون‌ها، دیوارها، چیدمان و سقف‌ها استفاده کرد. در مقاله‌ای تحت عنوان برای خرید تری دی پانل چجوری اقدام کنم؟ به بررسی نحوه خرید دیوارهای پیش‌ساخته تری دی پنل پرداخته شده که می‌تواند اطلاعات مفیدی در اختیار خواننده قرار بدهد.

انعطاف‌پذیری بالا

یونولیت‌ها در مقایسه با چوب، سنگ، فلزات و … از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار هستند و می‌توانند مقاومت بالایی در برابر فشار، ضربه و … داشته باشند. همچنین یونولیت‌ها می‌توانند در برابر رطوبت و حرارت و … دوام بالایی داشته باشند.

 

 

آموزش دکور با یونولیت

انواع دکورهای یونولیتی

یونولیت می‌تواند کاربردهای متعددی داشته باشد و در دکورهای مختلفی استفاده شود. از جمله رایج‌ترین دکورهایی که می‌توان از یونولیت در آن‌ها استفاده کرد می‌توان به مواردی همچون دکور نمایشگاه‌ها، دکور هیئت‌های مختلف، دکور خانه‌ها، دکور دفاتر کار، دکور آتلیه‌ها و … اشاره کرد. برای ساخت دکور با استفاده یونولیت می‌توان از یونولیت‌هایی با دانسیته های مختلف و در ضخامت‌های گوناگون استفاده کرد. در اصل دانسیته و ضخامت یونولیت با توجه به نوع دکور و میزان فشار و وزنی که تحمل می‌کند انتخاب می‌شود.

ساخت دکور با استفاده از یونولیت در مقیاس کوچک

برای ساخت دکور با یونولیت در مقیاس کوچک و خانگی می‌توان از ابزارهای مختلفی همچون کاتر، هویه، میله داغ، سیم برش المنت، سشوار صنعتی، چسب و ابزارهای اندازه‌گیری و … استفاده کرد. در این روش ابتدا باید طرح مورد نظر بر روی یونولیت پیاده شده و سپس با استفاده از تجهیزات عنوان شده یونولیت را به شکل‌های مورد نظر برش داد. در مرحله بعدی می‌توان یونولیت برش داده شده را در محل مورد نظر نصب کرده و سپس با استفاده از موادی همچون گچ، سیمان، پودر سنگ، رزین پایه آب و  … آن را پوشش داد. یونولیت‌ها امروزه در اجرای ابزارهای گچ‌بری در پروژه‌های ساختمانی نیز به کار می‌روند و می‌توانند استفاده‌های متعددی داشته باشند.

ساخت دکور با یونولیت در مقیاس صنعتی

کاربردهای متعددی یونولیت‌ها باعث شده‌اند که امروزه در مقیاس‌های صنعتی نیز  تولید شوند . در اصل در این روش شرکت‌ها و برندهای تولید کننده بر اساس طرح و سفارشی که دریافت می‌کنند قالب‌های تخصصی و منحصربه‌فردی تولید می‌کنند و سپس با استفاده از این قالب‌ها اقدام به تولید یونولیت‌هایی با شکل و هندسه خاص می‌کنند. همچنین شرکت‌های تولید کننده می‌توانند بعد از تولید بلوک‌های یونولیت مادر با استفاده از تجهیزاتی منحصربه‌فردی همچون دستگاه CNC و المنت‌های برقی، یونولیت‌ها را به اشکال مختلفی تولید کنند. در مقاله دیگری از سایت مادفوم با عنوان راهنمای کامل و جامع مراحل ساختمان‌سازی به بررسی تمامی جوانب ساختمان‌سازی پرداخته شده که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

جمع‌بندی نهایی 

ساخت دکور با یونولیت از جمله رایج‌ترین و به‌صرفه‌ترین روش‌هایی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و در پروژه‌های مختلفی استفاده می‌شود. از یونولیت می‌توان در مقیاس‌های کوچک و خانگی و همچنین مقیاس‌های صنعتی برای تولید دکور استفاده کرد. وزن کم، قیمت مناسب، نصب راحت، انعطاف‌پذیری بالا و … از مهم‌ترین دلایل برای ساخت دکور با یونولیت هستند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات