مادفوم

اندیشه ای نو در صنعت ساختمان

فهرست مطالب

برای خرید تری دی پانل چجوری اقدام کنم؟

استفاده از مصالح مدرن و نوین در صنعت ساختمان‌سازی رواج بسیار زیادی پیدا کرده و پیشرفت علوم و تکنولوژی‌های مختلف باعث شده است که این مصالح در کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت ساخت‌وساز، صرفه‌جویی در مصرف انرژی‌ها، افزایش طول عمر و استقامت ساختمان، افزایش ایمنی سازه و … نقش ویژه‌ای داشته باشند. دیوارهای پیش‌ساخته تری دی پانل یکی از مصالح بسیار کاربردی و مدرن هستند که امروزه در ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی و … استفاده‌های متعددی داشته و به کار بردن آن‌ها می‌تواند مزیت‌های متعددی داشته باشد. در ادامه مطلب به بررسی مهم‌ترین اقدامات لازم برای خرید تری دی پانل پرداخته می‌شود.

تری دی پانل چیست؟

تری دی پانل‌(۳D Panel) در حقیقت به نوعی دیوار آماده و پیش‌ساخته گفته می‌شود که از ۳ بخش اصلی هسته، شبکه و بتن ساخته می‌شود. هسته این دیوارها از جنس فوم پلی استایرن یا یونولیت است و شبکه‌های آن نیز از جنس فولاد می‌باشند. این دیوارها اولین بار در سال ۱۹۶۷ توسط ویکتور وایزمن ساخته شدند و امروزه کاربردهای متعددی در صنعت ساختمان‌سازی دارند. از جمله انواع دیوارهای تری دی پانل می‌توان به انواع ساندویچ پانل فوم سقفی، تری دی پانل باربر، تری دی پانل غیر باربر، تری دی پنل غیر باربر، تری دی پنل متال فوم و تری دی پنل دکوراتیو اشاره کرد. هر کدام از این دیوارها می‌توانند ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و کاربردهای متعددی داشته باشند.

کاربردها، مزایا و معایب تری دی پانل

دیوارهای تری دی پانل در چند دهه اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته و استفاده‌های متعددی دارند. این دیوارها می‌توانند به عنوان دیوار باربر در ساختمان‌ها، برای پوشش سقف ساختمان، برای تفکیک و پارتیشن‌بندی ساختمان و همچنین برای عایق‌بندی بخش‌های مختلف سازه استفاده شوند. خرید یونولیت، خرید تری دی پانل و سایر مصالح مدرن و استفاده از آن‌ها می‌تواند مزیت‌های متعددی داشته باشد. از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از دیوارهای تری دی پانل می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها و سرعت بخشیدن به ساخت‌وساز
  • حمل‌ونقل و نصب راحت
  • وزن کم و انعطاف‌پذیری بالا
  • تنوع بالا و سازگاری با محیط زیست
  • افزایش فضای مفید ساختمان
  • قابلیت تعویض و تعمیر راحت
  • عایق‌بندی فضا از نظر صوت، حرارت و رطوبت
  • افزایش مقاومت سازه در برابر زلزله
  • افزایش عمر مفید سازه و …

در کنار تمامی مزیت‌هایی که دیوارهای پیش‌ساخته ۳D Panel دارند می‌توانند معایبی نیز داشته باشند که مهم‌ترین آن‌ها شامل ایجاد گازهای سمی در زمان حریق، نیاز به نیروی متخصص برای نصب، حجیم بودن و ایجاد چالش‌های مختلف در نصب و … هستند.

نحوه خرید تری دی پانل

همان‌طور که گفته شد دیوارهای تری پانل امروزه جایگاه ویژه‌ای در صنعت ساخت‌وساز پیدا کرده و استفاده‌های متعددی دارند و همین امر باعث شده که از تنوع و تعدد بالایی برخوردار باشند و در نتیجه دسترسی به آن‌ها راحت‌تر است. برای خرید دیوارهای تری دی پانل می‌توان از دو روش مختلف استفاده کرد.

  • در روش اول که روش سنتی است افراد می‌توانند به صورت حضوری به شرکت‌های تولیدکننده یا فروشگاه‌های عرضه‌کننده دیوارهای ۳D Panel مراجعه کنند و بعد از بررسی کامل دیوارها اقدام به خرید آن‌ها کنند. این روش می‌تواند ضریب اطمینان بالایی داشته باشد اما می‌تواند زمان، انرژی و هزینه‌های بیشتری نیاز داشته باشد.
  • در روش دوم که امروزه رواج بیشتری دارد افراد می‌توانند به صورت آنلاین از شرکت‌های تولیدکننده خرید کنند. این روش می‌تواند مزیت‌های متعددی داشته باشد چرا که فرد می‌تواند در مورد جزئیات مختلفی همچون مشخصات محصول، نحوه خرید و پرداخت، زمان بارگیری و تحویل و … اطلاعات دقیقی دریافت کنند. این روش می‌تواند در هزینه‌ها، زمان و انرژی افراد صرفه‌جویی کند و خریدار می‌تواند محصولات شرکت‌های مختلف را باهم مقایسه کرده و در نهایت بهترین خرید ممکن را داشته باشد.

مهم‌ترین نکات در خرید تری دی پانل

برای خرید دیوارهای تری دی پانل همانند خرید سایر مصالح ساختمانی لازم است که نکات و پارامترهای مختلفی را در نظر داشت که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • در زمان خرید این دیوارها باید به مشخصات درج شده در نقشه اجرایی توجه شود و مطابق تاییدیه دستگاه‌های نظارتی اقدام به خرید کرد.
  • میزان دانسیته یونولیت به کار رفته در هسته تری دی پانل باید مطابق با آئین‌نامه‌های اجرایی باشد.
  • ویژگی‌هایی همچون میزان مقاومت دیوار در برابر آتش، رطوبت، حرارت، صوت، حشرات و … باید مورد توجه قرار بگیرند.
  • هر کدام از انواع دیوارهای تری دی پانل دارای شبکه‌های مش مختلف با قطرهای متفاوتی هستند و لازم است که با توجه به نوع پروژه به اندازه، قطر، ابعاد شبکه‌ها و … توجه شود.
  • ضخامت و ابعاد دیوارها باید در نظر گرفته شود.
  • دیوارها باید دارای استانداردهای تولید مانند استاندارد  ASTME 84 بوده و با محیط زیست سازگاری بالایی داشته باشند.
  • برند و شرکت تولیدکننده، کیفیت تولید و ساخت دیوار و … از دیگر نکاتی هستند که باید در زمان خرید تری دی پانل مورد توجه قرار داد.

عوامل مؤثر بر قیمت دیوارهای ‌تری دی پانل

ازآنجایی‌که دیوارهای تری دی پانل امروزه کاربردهای متعددی در ساخت‌وساز و صنایع مختلف دارند از تنوع بالایی برخوردار بوده و می‌توانند ویژگی‌ها و قابلیت‌های متعددی داشته باشند و در نتیجه قیمت آن‌ها نیز به صورت قطعی و دقیق مشخص نخواهد بود. از جمله مهم‌ترین پارامترهایی که می‌توانند در تعیین قیمت‌تری دی پنل موثر باشند می‌توان به مواردی همچون برند و شرکت تولیدکننده، ابعاد و اندازه‌های پنل و همچنین میزان ضخامت آن‌ها، کیفیت ساخت پنل‎ها، چگالی یونولیت هسته، حجم و متراژ پنل‌ها و هزینه‌های حمل‌ونقل، نصب و اجرا، نوع اسکلت ساختمان‌ها، تعداد طبقات و ارتفاع طبقات ساختمانی، نرخ ارز و قیمت مواد اولیه و … اشاره کرد. در مقاله دیگری از سایت مادفوم با عنوان

، ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها پرداخته شده و می‌تواند اطلاعات مفیدی به خواننده ارائه کند.

جمع‌بندی نهایی

دیوارهای تری دی پانل از کاربردی‌ترین و رایج‌ترین مصالح ساختمانی هستند که امروزه در انواع پروژه‌های ساخت‌وساز استفاده می‌شوند و می‌توانند کاربردهای متعددی داشته باشند. برای خرید این پانل‌ها می‌توان از دو روش خرید آنلاین غیرحضوری و روش حضوری استفاده کرد که هر کدام می‌توانند مزیت‌ها و معایب خاصی داشته باشند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات