مادفوم

اندیشه ای نو در صنعت ساختمان

فهرست مطالب

تولید عایق یونولیتی

هرآنچه که باید در رابطه با تولید عایق یونولیتی بدانید در این مقاله برای شما آورده شده است. با ما همراه باشید.
 دلایل استفاده از عایق یونولیتی چیست؟
 سیستم عایق بندی یونولیتی چگونه کار می کند؟
 جلوگیری از ورود رطوبت در عایق های یونولیتی چگونه انجام می شود؟
 دلایل تولید عایق یونولیتی چیست؟

دلایل استفاده از عایق یونولیتی

استفاده از عایق های سفت و سخت یونولیتی در ساختمان سازی در طی یک دهه گذشته به طور پیوسته ای رو به رشد است. دلایل آن را می توان این گونه بیان کرد که در حالی که ممکن است اکثر مصالح ساختمانی در قیمت، نوسان زیادی داشته باشند ،با این حال قیمت یونولیت ها نسبتاً پایدار باقی مانده است. همچنین تولید کنندگان می توانند ورق یونولیت با تراکم های مختلف را در اختیار سازنده قرار دهند.

سیستم عایق یونولیتی

به مدت ۳۰ سال ، شکل ظاهری دیوار EIFS به ساختمانهای تجاری، جذابیت ، طراحی گسترده و انعطاف پذیری رنگ ، تعمیر نگهداری کم ، دوام و راندمان بالای انرژی را داده است.
یک دیوار بیرونی EIFS شامل فوم یونولیتی ، مش فایبرگلاس و یک ماده گچ کاری مانند سیمان است. اولین قدم در ایجاد نمای بیرونی EIFS چسباندن یک لایه از کف یونولیت به طور مستقیم روی غلاف یک ساختمان است. سپس از یک سیم پایه و به دنبال از مش فایبرگلاس و یک پوشش سیمانی استفاده می شود. این نوع سیستم ، در برابر نفوذ آب در سطح بیرونی مقاومت دارد.
در ساخت و سازهای تجاری ، ابتدا مواد EIFS بر روی سازه های بلوک بتونی یا سنگ تراشی یا ساختمانهای ساخته شده با فولاد یا سایر محصولات غیر چوبی استفاده می شد و بر خلاف ۲x4s ها، این مواد به راحتی رطوبت را جذب نمی کرد و شیوه ی مورد استفاده در کاربری های تجاری که معمولاً از شیوه های ساخت و ساز با کیفیت بالاتر نسبت به ساختمانهای مسکونی استفاده می شود، بود.
با این حال ، هنگامی که دریچه ها و پنجره ها از کیفیت ضعیف برخوردار بودند – و یا به درستی بسته نمی شوند – استفاده از این روش می توانست اجازه نفوذ آب را به دیوارها بدهد. در این مواقع می توان از پوشش پلیمری آکریلیک و عایق کف استفاده کرد که مستقیماً به قاب چوبی و دیگر بخش های یک خانه پوشیده از EIFS چسبانده می شود ، که در این صورت اجازه نفوذ آب داده نمی شود.

جلوگیری از ورود رطوبت در عایق یونولیتی

در ابتدا یک مانع آسفالتی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت روی غلاف قرار داده می شود.
سپس مش یا وسیله مشابه دیگری مستقیماً بر روی نمای ساختمان اعمال می شود تا دریچه ای بین پوشش و قسمت پشتی تخته عایق ایجاد شود که از طریق آن آب بتواند به خارج دیوار منتقل شود. (برخی از تولید کنندگان شیارها یا پشته ها را به کف یونولیت اضافه می کنند تا آب به پایین دیوار منتقل شود.)
سپس متریالی فلزی در قسمت زیرین دیوار ، اطراف پنجره ها و درها و همچنین در هر مکان دیگری که گچ در آن قرار داده شده، قرار داده می شود. متریال فلزی آب را به خود جذب می کند و آن را از طریق سوراخ ها از دیواره ها منحرف می کند.
سیستم مدیریت آب در عایق های یونولیتی به عنوان ابزاری مؤثر برای جلوگیری از ایجاد رطوبت عمل می کند. هر گونه آب بیرونی به نمای ساختمان وارد نمی شود و از طریق متریال فلزی و جزئیات دیگر، به بیرون از دیوار هدایت می شود.

عایق یونولیت

سیستم های مدیریت آب عایق یونولیتی حتی در زمانی که درزگیرها در اطراف پنجره ها به طور کامل خراب می شوند، کاربرد دارد. در این حالت ، یونولیتی که در زیر پنجره ها قرار دارد ، رطوبت قابل توجهی را جذب می کند.
فرم های عایق بتونی (ICF) اشکال یونولیت های توخالی هستند که در یک سایت ساختمانی بنا شده اند ، که می توان آن ها را با پنج یا شش اینچ بتن مسلح پر کرد. بر خلاف فرم های بتونی سنتی ، که پس از ریختن بتن برداشته می شوند ، اما عایق های یونولیتی در جای خود باقی می مانند.
عایق های یونولیتی مقادیر برتر R و کیفیت صدائی خوبی دارند زیرا ، هسته بتونی با عایق یونولیتی چفت شده است.

دلایل تولید عایق یونولیتی چیست؟

۱. راحتی بیشتر و مصرف پایین تر انرژی

ICF یا عایق های یونولیتی دارای عملکرد حرارتی بالا هستند. یک دیوار ICF متشکل از ۱۰۲ میلی متر (۴ اینچ) از عایق کف پلی استر نوع II ASTM C 578 و ۱۲۷ میلی متر (۵ اینچ) از بتن R-17 (با دمای تست دمای ۷۵ درجه) است. موانع هوا فراهم شده توسط عایق یونولیتی و بتن، جریانهای همرفت را از بین می برند ، در حالی که جرم حرارتی زیاد دیواره های بتونی فضای داخلی خانه را از درجه حرارت شدید در فضای باز حفظ می کند، نتیجه این کار صرفه جویی ۲۵ تا ۵۰ درصدی انرژی نسبت به روش های سنتی است.

۲. عایق صوتی دیواره ها

در تست های انتقال صدا ، دیواره های ICF با عایق یونولیتی در مقایسه با دیواره های سنتی که با فایبرگلاس عایق شده اند ، کمتر از یک سوم، امکان عبور صدا را فراهم می کنند.

۳. انعطاف پذیری در طراحی

انعطاف پذیری عالی در طراحی را می توان با فرم های عایق یونولیتی محقق کرد. آنها می توانند به دیوارهای بلند یا خمیده ، دهانه های بزرگ ، دهانه های سقف بلند ، زاویه های سفارشی و به شکل سقف های مختلف در بیایند. برش و شکل دادن عایق های یونولیتی آسان است ، بنابراین به پیمانکاران اجازه داده می شود که دیوارهای خمیده و زاویه های سفارشی بسازند، بدون اینکه نگرانی در مورد ملاحظات بار ساختاری داشته باشند.

۴. جنبه های مثبت محیط زیست

عایق های یونولیتی برخلاف ساخت و سازهای دیواره های سنتی ، می توانند استفاده از چوب را به حداقل برسانند که به طور معمول شامل برش زیاد و در نتیجه تولید ضایعات زیادی است. عملکرد حرارتی برتر خانه هایی که با عایق یونولیتی پوشیده شده اند، می تواند نیاز انرژی را به میزان قابل توجهی پایین تر برای گرمایش و سرمایش ، صرفه جویی انرژی و مهار و کاهش سوخت فسیلی را فراهم کند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات