مادفوم

اندیشه ای نو در صنعت ساختمان

فهرست مطالب

توپ یونولیتی چیست + کاربردهای توپ یونولیت 

مواد پلیمری امروزه از کاربردها و استفاده‌های صنعتی متعددی برخوردار هستند و جایگزین بسیاری از مواد سنتی و قدیمی شده‌اند. یونولیت یکی از مواد پلیمری کاربردی است که به واسطه برخورداری از ویژگی‌هایی همچون وزن کم، قابلیت بازیافت، مقاومت در برابر رطوبت، قیمت مناسب، حرارت و صوت و… در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. توپ یونولیتی یکی از اشکال این ماده پلیمری است که از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها و همچنین کاربردهای منحصربه‌فردی برخوردار است. در ادامه مطلب بررسی خواهد شد که توپ یونولیتی چیست و چه کاربردهایی دارد.

ویژگی‌ها و مشخصات توپ یونولیتی

یونولیت‌ توپی همانند فوم سقفی و سایر انواع یونولیت‌ها می‌توانند از ویژگی‌ها، مشخصات و مزایا و معایب منحصربه‌فردی برخوردار باشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های یونولیت‌های توپی می‌توان به مواردی همچون قیمت مناسب، برخورداری از استحکام بالا، داشتن انعطاف و نشکن بودن، تنوع در سایزبندی، تولید شده با مواد متراکم و سبک، مقاومت در برابر آب و رطوبت، قابلیت برش ساده، دوام و طول عمر بالا، امکان چاپ و برچسب‌گذاری، امکان لمینیت شدن با استفاده از رزین اپوکسی، دسترسی ساده و … اشاره کرد. از مهم‌ترین مشخصات ای توپ‌ها نیز می‌توان به مواردی همچون خام بودن، کاربردهای متعدد صنعتی و هنری، داشتن ۱۴ سایز متفاوت و … اشاره داشت.

البته باید توجه داشت که توپ‌های یونولیت همانند سایر یونولیت‌ها می‌توانند در برابر حلال‌های آلی مقاومت کمی داشته باشند، در صورت رنگ‌آمیزی با رنگ‌های روغنی قابل اشتعال می‌شوند و در صورت داشتن ترکیباتی چون کلروفلورو کربن‌ها به محیط زیست و لایه ازن آسیب می‌زنند.

مهم‌ترین کاربردهای توپ یونولیتی چیست؟

ویژگی‌ها و مزیت‌های متعددی که برای یونولیت‌های توپی عنوان شدند باعث می‌شوند که از کاربردهای متعددی برخوردار باشند و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. از جمله مهم‌ترین کاربردهای توپ یونولیتی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

توپ یونولیتی

  • این توپ‌های پلیمری می‌توانند در کارهای هنری کاربردهای متعددی داشته باشند.
  • در ساخت دکورهای جذاب می‌توان از انواع توپ‌های یونولیتی در ابعاد مختلف بهره برد.
  • برای ساخت ماکت، ساخت عروسک و ساخت انواع کاردستی‌ها می‌توان از این توپ‌ها استفاده کرد
  • برای تزئین اتاق‌های عقد و عروسی و همچنین تالارها و … در مراسمات می‌توان از توپ یونولیتی استفاده کرد
  • برای تزئین لابی هتل‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی می‌توان از این توپ‌ها بهره برد
  • در ساخت گل‌های مصنوعی، تزئین کیک‌ها در قنادی‌ها و … قابلیت استفاده دارند.
  • برای ساخت شناور و مدل‌سازی به کار می‌روند.
  • نکات مهم در استفاده از توپ یونولیتی چیست

توپ یونولیتی مانند تری دی پانل و سایر مواد پلیمری می‌تواند کاربردهای صنعتی و غیر صنعتی متعددی داشته باشد اما در زمان استفاده از این مواد باید به نکات مختلفی توجه داشت. این مواد یونولیتی در برابر برخی از چسب‌ها، رنگ‌ها، تینرها و …. حساس هستند و ممکن است دچار آسیب شوند به همین دلیل لازم است که حتما از رنگ و چسب‌های مخصوص برای آن‌ها استفاده کرد. از چسب آکواریوم، چسب چوب و یا چسب مخصوص یونولیت می‌توانند برای این توپ‌های یونولیتی مناسب باشند. برای رنگ کردن توپ‌های یونولیتی نیز حتما باید از رنگ‌های پلاستیکی استفاده شده چرا که رنگ‌های روغنی می‌توانند به اشتعال‌پذیری آن‌ها کمک کنند. همچنین در زمان خرید لازم است که قطر و سایز توپ‌ها در نظر گرفته شود چرا که این توپ‌ها در ۱۴ سایز مختلف وجود دارند و هرکدام می‌توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند.

قیمت توپ یونولیتی

یونولیت‌ها از جمله مواد پلیمری هستند که تعیین قیمت آن‌ها می‌تواند کار سخت و دشواری باشد چرا که فاکتورهای متعددی در نرخ آن‌ها موثر هستند. از مهم‌ترین پارامترهایی که می‌توانند در تعیین قیمت توپ یونولیتی موثر باشند می‌توان به مواردی همچون کیفیت ساخت توپ و مواد اولیه به کار رفته در تولید آن، میزان دانسیته و چگالی توپ، سایز و ابعاد توپ، شرکت و برند تولید کننده توپ یونولیتی، تعداد توپ‌ها، مدت زمان گارانتی و استانداردهای تولید، نرخ ارز و نوسانات و … اشاره کرد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات