مادفوم

اندیشه ای نو در صنعت ساختمان

فهرست مطالب

خرید پلاستوفوم

به طور کلی یونولیت یا پلاستوفوم یک پلیمر معطر مصنوعی است که از استایرن مونومر ساخته شده است، که از بنزن و اتیلن، که هر دو فرآورده‌های نفتی است، تشکیل می‌شود. پلی استر می‌تواند جامد یا کف مانند باشد. با توجه به اینکه این تولید صنعتی به وجود آمده است خرید پلاستوفوم در تمامی صنایع یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌ها است.

پلاستوفوم یک ترموپلاستیک بدون رنگ و شفاف است که معمولاً برای ساخت عایق تخته کف یا عایق تخته ماسه ای و از نوعی عایق متشکل از دانه‌های کوچک پلی استایرن، استفاده می‌شود. کفهای یونولیتی یا پلاستوفوم از ۹۵-۹۸٪ هوا تشکیل شده است.
ورقه‌های پلاستوفوم عایق‌های حرارتی خوبی هستند و به همین دلیل اغلب به عنوان مصالح برای عایق کاری ساختمان مانند ورقه‌های عایق بندی بتونی و سیستم‌های ساخت و ساز با پانل‌های عایق ساختاری، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
(EPS) یا یونولیت و پلی استایرن اکسترود شده (XPS) هر دو از پلی استر ساخته شده اند، اما EPS از دانه‌های پلاستیکی کوچکی تشکیل شده است که در یکدیگر ذوب می‌شوند و XPS به عنوان ماده مذاب است که از یک بدنه به داخل ورق‌ها فشار وارد می‌کند. XPS معمولاً به عنوان عایق بندی ورقه ای در کف‌ها استفاده می‌شود.

یونولیت (EPS) یا پلاستوفوم – عایق حرارتی

یونولیت (EPS) یا پلاستوفوم یک فوم سفت و محکم و با ساختار سلول بسته است. در برنامه‌های کاربردی ساختمان و ساخت و سازها، تقریباً دو سوم از متریال‌های موجود ساختمان را تشکیل می‌دهند، که معمولا برای عایق کاری دیوارها، سقف و کف بتونی استفاده می‌شود. به دلیل خاصیت فنی یونولیت ها از جمله وزن کم، سفتی و شکل پذیری، از آن‌ها می‌توان در طیف گسترده‌ای از کاربردهای دیگر، به عنوان مثال در بسته بندی‌های مواد غذایی نیز استفاده کرد.

اگرچه هر دو پلی استر منبسط شده و اکسترود شده دارای ساختار سلولی بسته هستند، اما توسط مولکول‌های آب قابل نفوذ هستند و نمی‌توان آنها را مانعی برای بخار در نظر گرفت.
در پلی استر منبسط شکافهای بینابینی بین گلوله‌های سلول گسترش یافته، وجود دارد که یک شبکه باز کانال را بین گلوله‌های پیوندی تشکیل می‌دهند. اگر آب در یخ فرو رود، منبسط می‌شود و می‌تواند باعث شود گلوله‌های پلی استار از کف جدا شوند.

 رسانایی حرارتی یونولیت یا پلاستوفوم

عایق‌های حرارتی – پارامترها هدایت گرما به عنوان مقدار گرما (در وات) منتقل شده از طریق مساحت مربع ماده با ضخامت معین (در متر) به دلیل اختلاف دما تعریف می‌شود. هرچه هدایت حرارتی مواد کمتر باشد، توانایی مواد در برابر مقاومت در برابر انتقال حرارت بیشتر می‌شود و از این رو اثر عایق بیشتر می‌شود. مقادیر هدایت حرارتی معمولی برای یونولیت یا پلاستوفوم بین ۰.۰۳۰ و ۰.۰۴۰W / m-K K هستند.

به طور کلی ، عایق حرارتی در درجه اول مبتنی بر هدایت حرارتی بسیار کم گازها است. گازها نسبت به مایعات و مواد جامد از خاصیت هدایت حرارتی ضعیف‌تری برخوردار هستند. هوا و سایر گازها به طور کلی عایق‌های خوبی هستند. اما سود اصلی در صورت عدم انتقال همرفت است. بنابراین ، بسیاری از مواد عایق (به عنوان مثال یونولیت یا پلاستوفوم) با داشتن تعداد زیادی سلول بسته که مانع از جابجایی در مقیاس بزرگ می‌شوند، کاربرد دارند.
جایگزینی گاز و مواد جامد باعث می‌شود که گرما از طریق بسیاری از رابط‌ها منتقل شود و باعث کاهش سریع ضریب انتقال حرارت در این متریال شود.

یونولیت

 جعبه‌های چند منظوره پلاستوفوم چیست؟

جعبه‌های چند منظوره پلاستوفوم به طور اختصاصی طراحی می‌شوند تا به راحتی در سیستم‌های بسته بندی مورد استفاده قرار بگیرند.

 عملکرد جعبه‌های چند منظوره پلاستوفوم

جعبه‌های چند منظوره پلاستوفوم قابل انعطافست و از طراحی جذاب برای نمایش قفسه‌ها برخوردار است. این جعبه‌ها کاملاً قابل تنظیم و تولید آن‌ها در ارتفاعات مختلف و در انواع لید‌ها امکان پذیر است. بر روی جعبه‌های چند منظوره پلاستوفوم می‌توان چاپ کرد تا بتواند نیازهای بازاریابی یک برند را برطرف کند و همچنین می‌تواند دارای یک نگهدارنده با برچسب یکپارچه باشد.
جعبه‌های چند منظوره پلاستوفوم با هدف طولانی نگه داشتن طراوت ، عایق حرارتی است و محتویات را از تغییرات ناگهانی دما محافظت می‌کند و باعث کاهش انرژی لازم برای حفظ درجه حرارت پایین می‌شود. استحکام و دوام حتی در تماس مستقیم با آب کاملاً حفظ می‌شود. با توجه به طراحی سبک آن تا ۱۵٪ می‌توانید در هزینه‌های حمل و نقل صرفه جویی کنید. جعبه‌های چند منظوره پلاستوفوم محصولی یکبار مصرف است که خطر آلودگی را از بین می‌برد و سالم نگه داشتن مواد داخل خود را تضمین می‌کند.

پایداری جعبه‌های چند منظوره

جعبه‌های چند منظوره پلاستوفوم ۱۰۰% قابل بازیافت است و یک روش حمل و نقل سبک است و این ویژگی به معنی هدر رفتن کمتر انرژی است.

 خرید پلاستوفوم های تجاری

پلاستوفوم ها یکی از مهمترین متریال ها برای کاربری‌های متفاوت است. حجم تولید پلاستوفومها چندین میلیون تن در سال است و با نام های مختلف تجاری از جمله Styrofoam، Styropor و Styron به فروش می‌رسد

o سه درجه مهم برای خرید پلاستوفوم ها عبارتند از:

خرید پلاستوفوم GPPS :

این نوع به عنوان پلاستوفومی با کریستال روشن شناخته می‌شود ، یک ترموپلاستیک کاملاً شفاف ، سفت و نسبتاً شکننده و کم هزینه است که از مونومر استایرن ساخته شده است. GPPS محصولی محکم است که به صورت قرص‌های ۲-۵ میلی متر تولید می‌شود.

خرید پلاستوفوم HIPS:

پلاستوفوم با شدت بالا که معمولاً حاوی ۵ تا ۱۰٪ لاستیک (بوتادین) است و برای قطعاتی که نیاز به مقاومت زیاد دارند استفاده می‌شود. HIPS یک کوپلیمر پیوند است که دارای ستون‌های کناری پلی استایرن است. پیوند هنگامی‌اتفاق می‌افتد که برخی از رادیکال‌ها با پیوندهای دوتایی پلی بوتادین واکنش نشان می‌دهند.

خرید پلاستوفوم EPS:

پلاستوفوم قابل ارتقایست که از میکرو گلوله‌ها یا دانه‌های حاوی ماده دمنده (معمولاً پنتان) تشکیل شده است. پلی استر منبسط یا فوم شده عایق حرارتی بالایی دارد ، از مقاومت در برابر ضربه و فرآیند پذیری خوبی برخوردار است.

پلاستوفوم Styrenic و مخلوط‌های آنها از نوع پلاستیک‌های مهندسی به حساب می‌آیند زیرا خواص آنها برای تعداد زیادی از برنامه‌ها با طیف گسترده ای از روش‌های پردازش است و می‌تواند متناسب با طیف گسترده ای طراحی شوند که امکان تولید محصولات پلاستیکی با کیفیت بالا و بسیار بادوام را برای بسیاری از برنامه‌های متفاوت فراهم می‌آورد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات