مادفوم

اندیشه ای نو در صنعت ساختمان

فهرست مطالب

قیمت ورق یونولیت ۳ سانتی

یونولیت به عنوان یکی از مواد پلیمری بسیار کاربردی شناخته می‌شود که امروزه در بسیاری از صنایع نقش مؤثری دارد. در حقیقت کشف و اختراع یونولیت انقلاب بزرگی در صنایعی همچون ساختمان‌سازی، بسته‌بندی، لوازم‌خانگی و … ایجاد کرد. یونولیت‌ها می‌توانند در اشکال مختلفی همچون بلوک‌های یونولیتی، ورق‌های یونولیت و اشکال سفارشی و سه‌بعدی وجود داشته و هرکدام ویژگی‌ها، کاربردها و قابلیت‌های متعددی داشته باشند. ورق یونولیت ۳ سانتی از جمله انواع یونولیت است که می‌تواند استفاده‌های متعددی داشته باشد و قیمت آن نیز همانند سایر انواع یونولیت‌ها تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی قرار دارد که در ادامه به بررسی کامل آن پرداخته خواهد شد.

ورق یونولیت ۳ سانتی چیست؟

در حقیقت یونولیت نوعی ماده پلیمری خنثی، سبک‌وزن و سفیدرنگ است که از نوعی پلاستیک تهیه شده از استایرن مونومر تولید می‌شود. از جمله نام‌های دیگر یونولیت می‌توان به استایروفوم، پلی استایرن انبساطی، آکاسیف و … اشاره کرد. یونولیت‌ها می‌توانند به صورت بلوک‌های یونولیت، یونولیت بسته‌بندی، یونولیت دیواری، یونولیت فشرده، یونولیت فوق فشرده و یونولیت تزریقی وجود داشته باشند. ورق یونولیت ۳ سانتی از جمله کاربردی‌ترین و پرفروش‌ترین نوع یونولیت‌ها بوده و می‌تواند در اندازه‌های مختلفی وجود داشته باشد. در حقیقت این ورق‌ها می‌توانند به صورت سفارشی یا استاندارد تولید شوند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های ورق یونولیتی می‌توان به مقاومت در برابر صوت، مقاومت در برابر رطوبت، مقاومت در برابر حرارت، وزن سبک، انعطاف‌پذیری بالا، مقاومت در برابر فشار و … اشاره کرد. در مقاله‌ای تحت عنوان مراحل نصب بلوک یونولیت + اجرای سقف تیرچه یونولیت به بررسی نحوه نصب و اجرای یونولیت‌های سقفی پرداخته شده که می‌تواند اطلاعات مفیدی به خواننده ارائه کند.

انواع یونولیت ورقه‌ای

یونولیت‌های ورقه‌ای می‌توانند بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون ضخامت، ابعاد و اندازه، میزان ضخامت و … دسته‌بندی شوند. علاوه بر یونولیت‌های ۳ سانتی این مواد می‌توانند در ضخامت‌های مختلفی از ۱ تا ۲۰ سانتی‌متر وجود داشته باشند. هرکدام از این یونولیت‌ها می‌توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند اما رایج‌ترین و کاربردی‌ترین آنها شامل یونولیت‌های ۳ سانتی، ۵ سانتی، ۱۰ سانتی و ۲۰ سانتی هستند.

کاربردهای ورق یونولیت

همانطور که گفته شد کشف یونولیت موجب ایجاد انقلاب و تحولات بزرگی در صنایع مختلف خصوصاً ساختمان‌سازی و بسته‌بندی و … شد و امروزه این ماده در ابعاد مختلف و در اشکال گوناگون استفاده می‌شود. از جمله مهم‌ترین کاربردهای ورق یونولیت ۳ سانتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ورق عایق پلاستوفوم می‌تواند در عایق‌بندی دیوارها، سقف ساختمان و … استفاده شود.
  • این نوع از یونولیت‌ها برای پر کردن بتن و صرفه‌جویی در مصرف بتن مصرف می‌شود.
  • این نوع از یونولیت‌ها می‌توانند برای عایق سازی کف ساختمان‌ها در زمان اجرای سیستم‌های سرمایشی بیشترین کاربرد را داشته باشند.
  • این ورق‌ها می‌توانند برای بسته‌بندی کالاهای حجیم و حساس استفاده شوند و در برابر ضربه، رطوبت و … از آنها محافظت کنند.
  • این یونولیت‌ها می‌توانند در عایق‌بندی انواع سالن‌های اجتماعات، سالن‌های تئاتر، سوله‌های صنعتی و … استفاده شوند.
  • ورق‌های یونولیتی می‌توانند در تولید لوازم‌خانگی و … نیز استفاده شوند.

قیمت یونولیت ۳ سانتی

به دلیل کاربردهای متعددی که این ورق‌های یونولیتی دارند، امروزه برندهای متعددی در زمینه تولید آن فعالیت دارند به همین دلیل قیمت آنها می‌تواند تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی قرار داشته باشد. از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی که در تعیین قیمت ورق یونولیت ۳ سانتی مؤثر هستند می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • چگالی و دانسیته یونولیت که می‌تواند ویژگی‌ها و خصوصیات اصلی یونولیت را بیان کند (این ورق‌ها می‌توانند در تراکم‌های مختلفی همچون P6، P10، P17، P21 و … وجود دارند).
  • برند و شرکت تولیدکننده یونولیت
  • کیفیت تولید و پخت یونولیت
  • کیفیت مواد اولیه به کار رفته در تولید یونولیت و قیمت آن
  • نحوه تولید و پخت یونولیت
  • ابعاد و اندازه‌های ورق یونولیت
  • ظاهر و ساختار یونولیت که باید از یکپارچگی بالایی برخوردار باشد.
  • میزان مقاومت در برابر آتش سوزی
  • هزینه‌های حمل‌ونقل

خرید ورق یونولیت

خوشبختانه امروزه دسترسی به مصالح مدرن و نوینی همچون انواع یونولیت‌ها بسیار راحت است و افراد می‌توانند به راحتی از روش‌های مختلفی اقدام به خرید کنند. در روش سنتی و مستقیم افراد می‌توانند به صورت حضوری به شرکت‌های تولیدکننده یا فروشگاه‌های عرضه کننده مراجعه کرده و محصولات مورد نظر خودشان را خریداری کنند. در روش دوم که روش آنلاین و غیرحضوری است خریداران می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت‌ها، فروشگاه ها و انبارها محصول مورد نظر خودشان را خریداری کنند. این روش می‌تواند مزایای متعددی همچون کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان و انرژی افراد داشته باشد و خریدار می‌تواند محصولات شرکت‌های مختلف را مقایسه کرده و در نهایت بهترین و به‌صرفه‌ترین خرید را انجام بدهد. در مقاله دیگری از سایت مادفوم تحت عنوان بهترین روش برش یونولیت به بررسی بهترین روش‌های برش یونولیت‌ها پرداخته شده و مطالعه آن خالی از لطف نیست.

جمع‌بندی نهایی

ورق یونولیت ۳ سانتی یکی از انواع یونولیت‌هایی است که می‌تواند کاربردهای متعددی در صنایع مختلفی همچون ساختمان‌سازی، عایق‌بندی، بسته‌بندی و … داشته باشند. این ورق‌ها وزن کمی داشته و در برابر رطوبت، حرارت، صوت و… مقاومت بالایی دارند. قیمت ورق سه سانتی همانند انواع یونولیت‌های دیگری می‌تواند تحت تأثیر فاکتورهایی همچون برند سازنده، ویژگی‌های یونولیت، چگالی و ابعاد و ضخامت یونولیت و … قرار داشته باشد و نمی‌توان نرخ مقطوعی برای آن عنوان کرد

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات