مادفوم

اندیشه ای نو در صنعت ساختمان

فهرست مطالب

هزینه ساخت ویلا با ساندویچ پانل

با پیشرفت علوم و تکنولوژی‌های مختلف تمامی صنایع از جمله صنعت ساختمان‌سازی در مقایسه با گذشته کاملاً متحول شده‌اند و امروزه ساختمان‌ها در زمان کوتاه‌تری ساخته شده و از امنیت و مقاومت بالاتری برخوردارند درحالی‌که هزینه کمتری نیز نیاز دارند. ساندویچ پانل‌ها همانند فوم سقفی از جمله مصالح مدرنی هستند که امروزه در صنعت ساختمان استفاده‌های متعددی دارد و به‌واسطه ویژگی‌های منحصر به‌ فردی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه مطلب به بررسی هزینه‌ ساخت ویلا با ساندویچ پانل و مزایای آن پرداخته خواهد شد. 

ساندویچ پانل چیست و چند نوع دارد؟

ساندویچ پانل در حقیقت یکی از مصالح مدرن ساختمانی است که دارای ساختاری ۳ لایه می‌باشد به‌گونه‌ای که از دو لایه آن از فلز بوده و لایه مرکزی آن از جنس یونولیت است. در حقیقت این مصالح پیش ساخته ساختاری شبیه به ساندویچ دارند به همین دلیل با نام ساندویچ پانل نام‌گذاری می‌شوند و همانند دیوارهای پیش ساخته تری دی پانل می‌توانند کاربردهای متعددی داشته باشند. این پانل‌ها به دلیل برخورداری از یک لایه عایق در هسته مرکزی وزن کمی داشته و با نام‌های دیگری همچون پانل‌های کامپوزیت یا پانل‌های عایق‌بندی ساختاری نیز شناخته می‌شوند.

ساندویچ پانل‌ها می‌توانند از نظر کاربرد به دو دسته شامل ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی تقسیم شوند و ضخامت آن‌ها از دو تا ۱۰ سانتی‌متر متفاوت خواهد بود. از نظر جنس مواد به کار رفته در تولید نیز این پانل‌ها می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند به‌گونه‌ای که لایه‌های بیرونی آن‌ها از  ورق فولادی گالوانیزه،  ورق آلومینیوم،  ورق آلوزینک،  تخته سه‌لا،  پلاستیک،  تخته سیمانی و … لایه داخلی آن‌ها از جنس فوم پلی یورتان،  فوم پلی ایزو سیانات، پلی استایرن سخت شده،  انواع پشم شیشه و پشم سنگ و … ساخته می‌شوند.

مزایای ساخت ویلا با ساندویچ پانل

هزینه ساخت ویلا با ساندویچ پانل

در حقیقت ساندویچ پانل‌ها می‌توانند با برخورداری از ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون وزن کم، داشتن قابلیت شستشوی و نگهداری راحت، طول عمر و ماندگاری بالا، مقاومت بالا در برابر صوت، حرارت، باد، مقاومت عالی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی، مقاومت در برابر قارچ و کپک و … در مقایسه با مصالح سنتی و قدیمی مزیت‌های متعددی داشته باشند و استفاده از آن‌ها همانند استفاده از یونولیت دیواری می‌تواند مزایای متعددی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • این پانل‌ها می‌توانند در کاهش مصرف انرژی‌ها نقش پررنگی داشته باشند و طبیعتاً در کاهش هزینه‌های انرژی مؤثر می‌باشند.
  • استفاده از این پانل‌ها برای ساخت ویلا می‌تواند باعث افزایش سرعت ساخت‌وساز شده و در کمترین زمان ممکن پروژه به اتمام می‌رسد.
  • این ساندویچ پانل‌ها از مقاومت بالایی برخوردارند و می‌توانند مقاومت و ماندگاری ویلا در برابر عواملی همچون زلزله را افزایش بدهند.
  • این پانل‌ها در برابر آتش‌سوزی مقاومت بالایی دارند و می‌توانند امنیت و آسایش مناسبی برای افراد فراهم کنند
  • این پانل‌ها عایق بسیار خوبی برای آب و رطوبت هستند به همین دلیل می‌توانند در مناطق شرجی و مرطوب کارایی بالایی داشته باشند.
  • استفاده از این پانل‌ها همانند استفاده از فوم سقفی باعث کاهش مصرف مصالح مختلف شده و در نتیجه در هزینه‌های ساخت‌وساز صرفه‌جویی خواهد شد.

هزینه‌های ساخت ویلا با ساندویچ پانل

همان‌طور که گفته شد استفاده از مصالح مدرنی همچون ورق عایق پلاستوفوم، فوم سقفی، دیوارهای تری دی پانل، ساندویچ پانل‌ها و … در ساختمان‌سازی می‌تواند نقش پررنگی در کاهش هزینه‌ها داشته باشد اما برآورد دقیق هزینه‌ها مستلزم توجه به نکات و فاکتورهای مختلفی است. در حقیقت مهم‌ترین فاکتورهایی که در تعیین هزینه‌ ساخت ویلا با ساندویچ پانل مؤثر هستند شامل موارد زیر هستند:

  • روش ساخت ویلا که می‌تواند به دو شیوه مونتاژ در کارخانه و مونتاژ در محل باشد و هر کدام می‌توانند شرایط خاص خود را داشته باشند و طبیعتاً قیمت آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود.
  • نوع ساندویچ پانل‌های به کار رفته در ساخت ویلا اهمیت بالایی دارند چرا که همان‌طور که گفته شد این پانل‌ها از نظر کاربرد و مواد تشکیل دهنده می‌توانند تنوع بالایی داشته باشند.
  • کیفیت ساندویچ پانل‌ها و نوع مواد به کار رفته در تولید آن‌ها می‌تواند تأثیر زیادی در قیمت داشته باشد.
  • نوع، چگالی و قیمت یونولیت به کار رفته در هسته مرکزی پانل‌ها
  • ابعاد و اندازه‌های ویلا، تعداد طبقات، تعداد اتاق‌ها و سایر مشخصات فیزیکی ویلا می‌تواند به صورت مستقیم در برآورد هزینه‌ها مؤثر باشند.
  • برند و شرکت سازنده ویلا و نحوه اجرای آن
  • نرخ ارز و نوسانات آن که تأثیر مستقیمی بر روی قیمت مصالح داشته باشد.
  • هزینه‌های مربوط به نیروهای اجرایی، حمل‌ونقل و …
  • مشخصات فیزیکی ساندویچ پانل‌های به کار رفته در ساخت ویلا

روش‌های ساخت ویلا با استفاده ساندویچ پانل

هزینه ساخت ویلا با ساندویچ پانل

همان‌طور که گفته شد برای ساخت ویلا با استفاده از ساندویچ پانل‌های پیش ساخته می‌توان از دو روش ساخت در محل و مونتاژ در کارخانه استفاده کرد.

زمانی که شرایط حمل ویلای ساخته شده به محل مورد نظر فراهم نباشد می‌توان از روش ساخت در محل استفاده کرد و تمامی مصالح به صورت مجزا به محل انتقال داده شود و در نهایت عملیات مونتاژ و سرهم‌بندی آن‌ها انجام شود. این کار می‌تواند مزایایی همچون امکان ساخت ویلاهای بسیار بزرگ، امکان اجرای کف سرامیک، حمل‌ونقل راحت مصالح و … داشته باشد درحالی‌که معایبی همچون طولانی‌تر شدن زمان ساخت ویلا، افزایش هزینه‌های ساخت و … نیز دارند.

در روش دوم تمامی مراحل ساخت و تولید ویلا در شرکت‌ها و کارخانه‌ها انجام می‌شود و در نهایت ویلای آماده شده به محل مورد نظر منتقل می‌شود. این روش می‌تواند مزیت‌های متعددی همچون کاهش هزینه‌ها، سرعت ساخت زیاد ویلا و … داشته باشد درحالی‌که معایبی همچون سخت بودن حمل‌ونقل و انتقال، امکان آسیب دیدن بخش‌های مختلف سازه در زمان انتقال، عدم امکان سرامیک کردن کف به دلیل افزایش وزن و … دارد. اگر در مورد هزینه ساخت ویلا با ساندویچ پانل نیاز به مشاوره داشتید می توانید با کارشناسان مجموعه مادفوم در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات