مادفوم

اندیشه ای نو در صنعت ساختمان

فهرست مطالب

ورق یونولیتی

ورق‌ یونولیتی یک راه حل بسیار متنوع ، گسترده و ایده آل برای صنعت ساختمان سازی است.

از ورق های یونولیتی به طور گسترده در تعداد بیشماری از برنامه‌های کاربردی ساختمان سازی استفاده ‌می‌شود و این در حالی است که ورق های یونولیتی به عنوان یک مصالح ساختاری همه کاره به اثبات رسیده است.

ورق های یونولیتی سبک وزن ، قوی و آسان برای کنترل است و عایق مناسبی در مقابل دما و سر و صدا را فراهم ‌می‌کند و ‌می‌تواند به عنوان پایه ای برای پانل‌های رندر شده استفاده شود.

ورق های یونولیتی برای استفاده در هر دو کاربری‌های تجاری و مسکونی که شامل انبارها ، کارخانه‌ها ، فروشگاه‌ها ، ساختمانهای اداری ، خانه‌ها و بلوک‌های آپارتمانی ، سایبان ، پاسیو و گاراژ ‌می‌باشد،  ایده آل است.

ورق های یونولیت با مقاومت در برابر آب و هوا و خاصیت عایق حرارتی عالی و جذب رطوبت کم ، ماده ای مناسب برای عایق کاری سردخانه‌ها ، سقف ها ، زیر لایه‌ها ، دیوارها و سقف‌های مسطح و معکوس است.

اندازه ورق های یونولیتی

ورق های یونولیتی در طیف وسیعی از ضخامت‌ها از ۱۰ تا ۶۰۰ میلی متر موجود است.

اندازه استاندارد ورق های یونولیتی به شرح زیر است:

۵۰۰۰mm x 1200mm

۲۵۰۰mm x 1200mm

 

۴۸۰۰mm x 1200mm

۲۴۰۰mm x 1200mm

 

۵۰۰۰mm x 1200mm

۲۵۰۰ mm x 1200mm

اندازه ورق‌ یونولیت غیر استاندارد،  برای سفارش‌های خاص مشتریان ایجاد ‌می‌شود و همچنین ‌می‌توان این ورقه‌ها را با ضخامت‌های مختلف نیز سفارش داد.

خصوصیات حرارتی ورقه‌های یونولیتی

ورقه‌های یونولیتی مناسب برای استفاده در بین استوانه‌های فلزی ، گل میخ‌های چوبی و ساخت و سازهای بتونی و سنگ تراشی است و یک راه حل کارآمد و اقتصادی برای عایق کاری است.از این ورقه‌ها غالباً در خارج از گل میخ دیوار استفاده ‌می‌شود ، حفره‌ها نزدیک به دمای اتاق حفظ ‌می‌شوند که خطر تراکم سطح و حفره را کاهش ‌می‌دهد و به مزایای جرم حرارتی دیوارهای بتونی و سنگ تراشی را بهبود ‌می‌بخشد.

توصیه ‌می‌شود در مواقعی که احتمالاً میزان رطوبت قابل توجهی ایجاد ‌می‌شود ، مانع موثر بخار ایجاد شود. ورقه‌های یونولیتی به طور کلی در برابر افزایش رطوبت مقاوم است. با این حال ، رطوبت مانند تمام مواد عایق بر عملکرد حرارتی تأثیر ‌می‌گذارد.

یک رابطه خطی بین مقاومت حرارتی (مقدار R) و از دست دادن میزان رطوبت توسط حجم وجود دارد. با افزایش حجم (حداکثر تا ۲۰٪ m.c. بر اساس حجم) ، مقدار تقریبی R 1٪ از رطوبت را از دست ‌می‌رود.

تاثیر ورقه‌های یونولیتی در محیط زیست

ساخت ورقه‌های یونولیتی هیچگونه گازهای تخریب کننده لایه ازن را تولید  ن‌می‌کند و از هیچ کلروفلوئوروکربن (CFC) استفاده ن‌می‌کند.

برای هر کیلوگرم روغن مورد استفاده در ساخت عایق ورقه‌های یونولیتی ‌می‌توان صرفه جویی حداکثر ۲۰۰ کیلوگرم سوخت گرمایش را در طول عمر متوسط ​​یک خانه انجام داد. این ویژگی به نوبه خود نقش مثبتی در کاهش انتشار دی اکسید کربن و کاهش  اثرات در گرم شدن کره زمین دارد.

ورقه‌های یونولیتی به مواد مضر تبدیل ن‌می‌شود یا آب زیرزمینی را آلوده ن‌می‌کند و همچنین هیچ گزارشی در مورد اثرات مضر بر سلامتی افراد،  گزارش نشده است.

مشخصات کلی ورق یونولیتی

ورقه‌های یونولیتی = عایق حرارتی خوب

ورقه‌های یونولیتی سخت ترین عایق‌های حرارتی را ارائه ‌می‌دهند، ضمن اینکه با خاصیت عایق بندی مورد نیاز نیز مطابقت دارد و از ظرفیت تحمل خوبی برخوردار است. برای همین مسئله است که در بسیاری از خانه‌ها هم ساخته می‌شود و بسیار خوب می‌تواند حرارت را داخل خانه نگه دارد و از ورود سرما به خانه جلوگیری کند.

ورقه‌های یونولیتی= عایق صدا

ورقه‌های یونولیتی از ۳ لایه تشکیل شده است ، قسمت بیرونی و داخلی آن دو صفحه مجهز به پوشش گالوانیزه یا آلومینیوم و فوم EPS با چگالی بالا است. ورقه‌های یونولیتی با توجه به ویژگی‌های آنها ، در اجزایی که نیاز به مقاومت در برابر آتش دارند  بسیار مقاوم  و کاربردی است و از مؤثرترین عایق‌های صوتی است که در ساخت و سازها استفاده ‌می‌شود. همچنین برای گرفتن صدا در مکان‌هایی که آلودگی صوتی دارند یک عایق ارزان و کارآمد است که در بسیاری از مکان‌ها استفاده می‌شود.

برای مثال ورقه‌های یونولیتی باضخامت ۵۰ میلی متر را در نظر بگیرید. این پانل ‌می‌تواند صدا را بیش از ۳۰ db / m2 جذب کند. به طور گسترده در ساخت کارخانه ی سازه‌های فلزی ، اتاق‌ها ، سقف ، دیوار ، سقف اتاق تمیز و پارتیشن‌ها مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد.

ورقه‌های یونولیتی

مزایای استفاده از ورق یونولیتی

مزایای استفاده از ورقه‌های یونولیتی عبارتند از:

  • ارزان ، سفت و سخت ، شفاف ، قالب گیری آسان و پایداری خوب و از دست دادن دی الکتریک کم است.
  • مقاومت عالی در برابر اشعه گاما دارد.

معایب استفاده از ورق های یونولیتی

معایب استفاده از ورقه‌های یونولیتی عبارتند از:

  • مقاومت شیمیایی ضعیفی به ویژه در برابر مواد آلی دارد.
  • مستعد تخریب UV است.
  • قابل اشتعال است.

برنامه‌های کاربردی ورق های یونولیتی

از ورقه‌های یونولیتی به عنوان دیوارهای خارجی و دیواره‌های تقسیم داخلی ، که به صورت عمودی یا افقی در ساختمان‌های یک یا چند دهانه نصب ‌می‌شوند، استفاده ‌می‌شود.

برنامه‌های  کاربردی دیگر  ورقه‌های یونولیتی  شامل  محفظه‌های الکترونیکی ، آسترهای یخچال ، لوازم خانگی ، ظروف ، لعاب ، بسته بندی و برای HIPS است.

از ورقه‌های یونولیتی فوم سازه ای برای محل دستگاه‌های تجاری ، ابزار ، موارد و جعبه استفاده ‌می‌شود. همچنین از یونولیت ها برای بسته بندی‌ها استفاده ‌می‌شود. فوم یونولیتی برای سینی‌های مواد غذایی ، ظروف و جعبه‌های تخم مرغ استفاده ‌می‌شود. در نتیجه می‌توان دید که امروزه یونولیت در تمام صنایع و زندگی‌ها نقش دارد و در تمامی وسائل و سازه‌ها استفاده می‌شود، در نتیجه نشان می‌دهد که یونولیت یکی از کاربردی‌ترین سازه‌های دست بشریت است که می‌توان از آن هر چیزی را تولید کرد که بسیار مورد استفاده باشد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات