مادفوم

اندیشه ای نو در صنعت ساختمان

فهرست مطالب

پانل یونولیتی

پانل یونولیتی یک ماده گسترش یافته از پلی استر (EPS) است که از یک ماده پلاستیکی سلولی سبک که از توپ‌های کروی کوچک توخالی ‌است، تشکیل شده است. یونولیت ها ساخت و ساز سلولی بسته ای دارند که به آن‌ها ویژگی‌های قابل توجه‌ای ‌می‌بخشد و آنها در دسته مقاوم‌ترین اجزا برای هر سازه‌ای قرار می‌دهد.
یونولیت ها در طیف گسترده ای از چگالی‌ها تولید ‌می‌شود و دامنه متنوعی از خصوصیات بدنی را ارائه ‌می‌دهد. یونولیت ها با کاربردهای مختلفی که در آن از مواد، برای بهینه سازی کارایی و مقاومت استفاده ‌می‌شود ، همخوانی دارد.

ساختمان و ساخت و ساز

یونولیت ها به طور گسترده در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد. یونولیت ماده‌ای بی اثر است که پوسیدگی ندارد و هیچ گونه فایده‌ای برای تغذیه گیاه زراعی ایجاد نمی‌کند، بنابراین آفاتی مانند موش یا موریانه را به خود جذب نمی‌کند. استحکام، دوام و سبک بودن آن، یونولیت ها را به یک محصول ساختمانی متنوع و محبوب تبدیل کرده است. برنامه‌ها شامل سیستم‌های عایق پانلی برای دیوارها، سقف‌ها و کف‌ها و همچنین نمای ساختمان‌های داخلی و تجاری هستند. همچنین در پروژه‌های مهندسی عمران به عنوان یک ماده پر کننده سبک وزن در ساخت و ساز در راه و راه آهن و به عنوان ماده شناور در ساخت پنتون‌ها و ماریناها مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد که نشان از استحکام بلند مدت این ماده صنعتی دارد. همچنین همانطور که در چند سال اخیر دیده‌اید اکثر سازه‌ها ساختمانی در حال استفاده از پانل یونولیتی هستند که به صورت منظم در کنار یکدیگر قرار گرفته و سقف خانه‌های امروز را تشکیل می‌دهند. یونولیت ساخته صنعتی است که چه بخواهیم چه نخواهیم امروزه در صنعت ساختمان سازی یکی از اصلی‌ترین نقش‌ها را بازی می‌کند.

بسته بندی

مقادیر قابل توجهی از یونولیت ها نیز در کاربردهای بسته بندی به عنوان یونولیت بسته بندی استفاده ‌می‌شود. از ویژگی‌های استثنایی ‌می‌توان به خاصیت ضد ضربه که آن‌ها را برای ذخیره و حمل وسایل شکننده و گران قیمت مانند تجهیزات الکترونیکی، مواد شیمیایی و محصولات دارویی ایده آل ‌می‌کند، اشاره کرد.
عایق حرارتی بالا و خاصیت مقاومت در برابر رطوبت یونولیت ها، باعث افزایش نگهداری فرآورده‌های قابل تجزیه مانند محصول و غذاهای دریایی ‌می‌شود. علاوه بر این، مقاومت فشرده سازی آن به این معنی است که بیشتر بسته‌های یونولیتی تولید شده، در حمل و نقل میوه، سبزیجات و غذاهای دریایی استفاده ‌می‌شود. همچنین بسته بندی یونولیت ها در بازار داخلی و صادرات بسیار مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد.

موارد دیگر استفاده از پانل یونولیتی

پانل یونولیتی یک ماده گسترش یافته از پلی استر (EPS) است که از یک ماده پلاستیکی سلولی سبک که از توپ‌های کروی کوچک توخالی ‌است، تشکیل شده است. از استحکام مثبت به نسبت وزن خود برخوردار هستند و این ویژگی آن‌ها را به عنوان یک راه حل موثر و محبوب برای استفاده در موارد متفاوت، تبدیل ‌می‌کند.
هنگا‌می‌که امنیت در یک وسیله بسیار مهم باشد ، از مواد یونولیتی استفاده ‌می‌شود. این ماده در ساخت صندلی‌های اتومبیل کودکان و کلاه‌های دوچرخه سواران مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد ، که در آن خصوصیات محافظتی مانند استحکام و خاصیت ضد ضربه بودن بسیار مهم است.
یونولیت ها همچنین در باغبانی به عنوان سینی کاشت نهال کاربرد دارد. یونولیت گرانول نیز ‌می‌تواند به عنوان ماده ای برای تهویه خاک و برای ترویج هوادهی خاک اضافه شود.

پانل یونولیتی

پانل‌های یونولیتی عایق شده به شکل تک قطعه‌ای هستند که معمولاً از دو روکش فلزی تشکیل شده که به یک هسته کاملاً عایق وصل شده‌اند. اتصالات به طور کامل به هسته متصل شده‌اند به گونه‌ای که پانل در هنگام بار ، کاملاً مفید عمل ‌می‌کند و در بیشتر موارد ، پانل‌های ایستاده خاصیت تحمل بار را نیز ارائه ‌می‌دهد.
بیشتر پانل‌های یونولیتی تولید شده با هسته EPS ، ساخته شده بین دو نمای فولادی Colorbond ، ساخته شده‌اند.
پانل‌های یونولیتی یک مصالح ساختاری اثبات شده است که به خوبی برای آب و هوای متفاوت مناسب است. این ماده ساختاری با وزن کم و ماده‌ای مقرون به صرفه و دارای خواص عایق بندی عالی است.

مزایای پانل یونولیتی عبارتند از:

  • ظرفیت تحمل بار بالا در وزن کم
  • عایق حرارتی موثر و بادوام
  • عایق آب و مانع بخار مطلق
  • نگه داشتن هوا برای محیط‌های کنترل شده
  • عمر طولانی ، نگهداری کم
  • ساخت و ساز سبک ، سریع و اقتصادی
  • درجه بهداشتی استاندارد برای استفاده با مواد غذایی
  • مقرون به صرفه ترین مواد عایق در دسترس است

شکل پانل یونولیتی

پانل یونولیتی یک ماده گسترش یافته از پلی استر (EPS) است که از یک ماده پلاستیکی سلولی سبک که از توپ‌های کروی کوچک توخالی ‌است، تشکیل شده است. در قالب‌های بلوک دار، استفاده‌های بیشماری دارد. از جمله ‌می‌توان از ژئوفوم که در جاده‌های اصلی استفاده ‌می‌شود تا قالب‌های معماری اشاره کرد.
بلوک‌های بزرگ یونولیت ها (به طور معمول ۵۰۰۰ x 1200 x 600 میلی متر) برش داده ‌می‌شوند، شکل یا پیوند ‌می‌خورند تا محصولات و برنامه‌های زیر را ارائه دهند:

  • عایق بندی برای سردخانه‌ها
  • استفاده در سیستم‌های دیواری عایق بندی شده
  • geofoam متریالی سبک وزن که در کاربردهای مهندسی عمران مانند معابر راهی و پل استفاده می شود
  • هسته‌های سبک برای ساخت پرتو پل
  • متریالی شناور برای پنتون‌ها و ماریناها
  • عایق کاری مخازن لوله کشی
  • عایق برای ساختمانهایی بدون پوششهای فویل بازتابی
  • عایق کاری بتونی عایق بندی شده (ICF) برای ساختمانها (برش از بلوک یا قالب سفارشی)
  • قالب‌های تزئینی معماری برای کاربردهای ساختمان سازی
  • متریالی شناور برای قایق‌ها و جت اسکی

Pod

برای بیش از یک دهه غلاف پلی استر گسترش یافته ساخت اسلب‌های داخلی را بهبود بخشیده و آنها را ایمن تر و مقرون به صرفه‌تر ‌می‌کند.
EPS Pods‌ها انقلابی در روش‌های ساخت اسلب‌ها ایجاد کردند. با این روش صفحات با مهندسی بهتر، سریعتر و به صرفه تر از روش‌های سنتی ساخته ‌می‌شوند و این یکی از بهترین ساخته‌های دست بشریت است.
غلاف‌های یونولیتی تحت تأثیر آب قرار ندارند و این ویژگی نه تنها باعث صرفه جویی در وقت و کار در ترمیم سنگرها ‌می‌شود، بلکه عدم اطمینان از حفظ عرض و ضخامت پرتو صحیح را از بین ‌می‌برد. همچنین عدم قطعیت زمان اتمام به دلیل هوای مرطوب را نیز بسیار کاهش ‌می‌دهد.

قرار دادن غلاف‌های یونولیت در یک صفحه ، یک مزایای عایق بندی عالی تا R 1.0 (مقاومت حرارتی w / mK) را ‌می‌افزاید. این مزیت باعث کاهش مصرف انرژی در خانه ‌می‌شود و در بسیاری از خانه‌هایی که از آنها استفاده شده است ، تأثیر قابل توجهی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و در نتیجه سهم بسیار مثبتی برای محیط زیست دارد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات