مادفوم

اندیشه ای نو در صنعت ساختمان

فهرست مطالب

معرفی مشهورترین برند مصالح، بهترین مصالح ساختمانی ایران کدامند؟

صنعت ساختمان‌سازی همزمان با پیشرفت علوم و تکنولوژی‌های مختلف تحولات بسیار زیادی داشته و ساختمان‌های امروزی برخلاف گذشته از نظر امکانات، ایمنی، زیبایی، طول عمر و … وضعیت بسیار مطلوب‌تری دارند. مواد و مصالح مورد استفاده در این صنعت در اصل در جهت ایمن‌سازی، ارزان‌سازی، سریع سازی و زیباسازی بیشتر به کار می‌روند و از تنوع بسیار زیادی برخوردارند. تنوع و تعدد بالای مصالح ساختمانی باعث می‌شود که افراد در انتخاب و خرید این موارد دچار چالش‌ها و مشکلات مختلفی شوند. در ادامه مطلب به بررسی و معرفی بهترین مصالح ساختمانی و مشهورترین برند مصالح پرداخته خواهد شد.

بهترین برند مصالح ساختمانی

امروزه برندهای متعددی در حوزه ساختمان‌سازی در حال فعالیت بوده و محصولات مختلف و متعددی تولید و عرضه می‌کنند به همین دلیل انتخاب بهترین برند کار ساده‌ای نخواهد بود و می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آنکه یک برند بتواند گوی رقابت را از رقبای خود برباید لازم است که از پارامترها و فاکتورهای مختلفی برخوردار باشد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند.

مشهورترین برند مصالح

  • یک برند باید منحصربه‌فرد بوده و با سایر برندها متمایز باشد
  • محصولات برندها باید از نظر کیفیت دارای ثبات و پایداری باشد
  • برند باید شناخته شده باشد و از نظر تبلیغات و بازاریابی وضعیت مطلوبی داشته باشد.
  • محصولات یک برند معتبر باید قیمت مناسبی داشته باشد.
  • برندهای معتبر باید روابط مناسبی با مشتریان داشته باشند و توان تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل را داشته باشند.
  • یک برند معتبر و موفق باید توانایی ایجاد کردن یک فضای رقابتی را داشته باشد.
  • محصولات برندهای معتبر باید بر اساس استانداردهای جهانی تولید شده و از گارانتی مناسب برخوردار باشد.

معرفی بهترین مصالح ساختمانی و مشهورترین برند ها

در صنعت ساختمان‌سازی از زمان پی‌ریزی تا اتمام نمای خارجی و در تمامی مراحل از مواد و مصالح مختلفی استفاده می‌شود به همین دلیل برند ها و شرکت‌های متعددی در عرصه تولید این مصالح فعالیت دارند. هرچند که امروزه شرکت‌ها و برند‌های خارجی متعددی وجود دارند که در سراسر دنیا شناخته شده هستند اما برند های ایرانی نیز در سال‌های اخیر در تلاش بوده‌اند که با بهره‌گیری از علوم و تکنولوژی‌های روز دنیا محصولات باکیفیتی تولید و عرضه کنند و رقابت مناسبی با برندهای خارجی داشته باشند. از جمله معروف‌ترین و مشهورترین برند مصالح ساختمانی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • بهترین برند میلگرد

یکی از ابتدایی‌ ترین و اصلی‌ترین مصالح ساختمانی که اهمیت و ارزش بالایی دارد میلگرد است. در اصل میلگرد به‌عنوان یکی از بهترین مصالح ساختمانی در بخش‌های مختلفی از سازه خصوصاً پی‌ریزی، آرماتوربندی و … کاربرد دارد. از جمله بهترین و معتبرترین برندهای تولیدکننده میلگرد می‌توان به مواردی همچون شرکت ذوب‌آهن اصفهان، کارخانه فولاد کویر کاشان، مجتمع فولاد خراسان، کارخانه فولاد میانه، فولاد آناهیتا گیلان، مجتمع فولاد روهینا، شرکت فولاد کوثر اهواز، فولاد بافق یزد، فولاد ابرکوه یزد و مجتمع فولاد شاهین بناب اشاره کرد.

هرچند که ده‌ها شرکت و برند دیگر در این حوزه فعالیت داشته و محصولات متنوع و متعددی عرضه می‌کنند. میلگردهای استانداردی که توسط برخی از این شرکت‌ها تولید می‌شوند به کشورهای دیگر نیز صادر شده و از کیفیت بالایی برخوردارند. خوشبختانه در تمام نقاط کشور شرکت‌های متعددی در حوزه تولید میلگرد فعالیت دارند و افراد می‌توانند با خرید از نزدیک‌ترین شرکت‌ها در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنند.

  • بهترین برند تیرآهن و پروفیل

تیرآهن و پروفیل نیز از جمله مصالحی هستند که در بخش‌های مختلفی از ساختمان کاربردهای متعددی دارند. در حقیقت تیرآهن و پروفیل می‌توانند بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون سایز و اندازه، وزن، استانداردهای تولید، سطح مقطع و … دسته‌بندی شوند و از تنوع بسیار زیادی برخوردارند. از جمله معتبرترین برندهای تولید این مصالح می‌توان به شرکت ذوب‌آهن اصفهان ، کارخانه جهان فولاد غرب (کرمانشاه)، تیرآهن پروفیل صنعت ماهان، تیرآهن ظفر بناب، شرکت فولاد خوزستان، کارخانه آریان فولاد، جهان فولاد غرب، پروفیل صنعت ماهان، کارخانه کوثر اهواز، فایکو، جهان پروفیل پارس، نورد و لوله یاران، پروفیل نیکان، لوله و پروفیل آپادانا و … اشاره کرد.

  • بهترین برند سیمان

شاید بتوان با قاطعیت عنوان کرد که سیمان در کنار محصولات فولادی اصلی‌ترین و مهم‌ترین مصالح ساختمانی است و امروزه در تمامی پروژه‌های عادی و پیشرفته به کار می‌رود. در حقیقت سیمان ماده اولیه بتن و بسیاری از مصالح دیگر است و نقشی حیاتی در صنعت ساختمان دارد. از جمله معتبرترین برندهای تولید سیمان به‌عنوان بهترین مصالح ساختمانی می‌توان به مواردی همچون شرکت مصالح ملی تهران، شرکت سیمان هرمزگان، شرکت سیمان فارس، شرکت سیمان مازندران، شرکت سیمان ساروج بوشهر، شرکت سیمان خوزستان، شرکت تولیدی سیمان فیروزکوه، شرکت سیمان کردستان، شرکت سیمان ارومیه، شرکت سیمان باقران و … اشاره داشت.

  • بهترین برندهای سنگ

سنگ نیز یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمانی است. کشور ایران نیز به‌واسطه جغرافیای بی‌نظیر و برخورداری از منابع مختلف سنگی یکی از کشورهای پیشرو در صنعت سنگ به شمار می‌رود. سنگ‌های تولید شده در ایران از جمله باکیفیت‌ترین سنگ‌های جهان به شمار می‌روند و با بسیاری از برندهای خارجی همچون برندهای ایتالیایی، چینی و … رقابت می‌کنند. از جمله بهترین برندهای تولید سنگ‌های ساختمانی می‌توان به سنگ زاهدان، سنگ نهبندان، سنگ تویسرکان، سنگ اصفهان، سنگ مروارید مشهد؛ سنگ گرانیت قرمز یزد؛ سنگ نطنز، سنگ گرانیت بیرجند، سنگ بروجرد، سنگ تایباد، سنگ خرمدره زنجان و … اشاره کرد. در حقیقت در تمام نقاط ایران سنگ‌های باکیفیت و صادراتی تولید می‌شود و تنوع سنگ برندهای ایرانی بسیار زیاد است.

  • بهترین برند کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک همچون ورق یونولیت و سایر مصالح ساختمانی کاربردهای متعددی در اجرای نماهای داخلی و خارجی بخش‌های مختلف ساختمان دارند و می‌توانند به زیبایی و جذابیت پروژه کمک کنند. ده‌ها برند مختلف در این حوزه در کشور فعالیت دارند و از معتبرترین آن‌ها می‌توان به مواردی همچون کاشی مرجان، سعدی، پرسپولیس، سینا، گلدیس، نوین سرام، مهسرام، کاشی تبریز، کاشی البرز، کاشی الوند، کاشی امین، کاشی سینا و … اشاره کرد.

  • بهترین برند شیرآلات و لوازم تأسیسات

شیرآلات و تجهیزات تأسیساتی همچون یونولیت و مصالح پیش‌ساخته مختلف بخش جدایی‌ناپذیر ساختمان‌های مدرن به شمار می‌روند و امروزه از تنوع بسیار زیادی برخوردارند. برندهای ایرانی نیز در کنار بسیاری از برندهای خارجی در این حوزه پیشرفته قابل توجهی داشته و محصولات باکیفیت و مطمئنی تولید می‌کنند. از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای این حوزه می‌توان به مواردی همچون برند شیرآلات کی دبلیو سی KWC، برند شیرآلات کسری، برند شیرآلات شودر، برند شیرآلات راسان، برند شیرآلات تپس، برند شیرآلات درخشان، برند شیرآلات شهاب، ایران شیر (تولیدکننده شیرآلات برنجی)، برند PMK سازنده لوله، اتصالات و شیرآلات برنجی، تاپ (شرکت تولید لوازم بهداشتی ساختمانی)، مهر (تولیدکننده لوازم بهداشتی ساختمانی)، یزد پلیمر لوله اتصالات پلیمری و …

  • سایر برندهای مصالح ساختمانی

از زمان پی‌ریزی ساختمان تا اتمام نمای خارجی آن از مواد و مصالح مختلفی استفاده می‌شود. علاوه بر موارد معرفی شده در ساخت ساختمان‌ها از مواد و مصالحی همچون کف‌پوش‌های چوبی و پلیمری، مصالح پیش‌ساخته مانند تری دی پنل، مصالح حوزه برق، مصالح مربوط به گاز کشی، مصالح مربوط به دکوراسیون‌های داخلی و خارجی مانند آجر نما، کامپوزیت و …، مصالح مربوط به اسکلت‌سازی ساختمان و … استفاده می‌شود و همین امر باعث می‌شود که شرکت‌های متعددی در حوزه‌های گوناگون فعالیت داشته باشند و در تلاش باشند که بهترین مصالح ساختمانی را تولید و عرضه کنند.

صنعت ساختمان‌سازی در دهه‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و از مواد و مصالح مدرن و نوین در جهت ارزان‌سازی، ایمن‌سازی و سریع سازی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. مواد و مصالح مختلفی همچون مصالح فولادی، سنگ، سیمان، کاشی و سرامیک، شیرآلات و … در ساختمان‌سازی استفاده می‌شوند و شرکت‌های متعددی در این حوزه‌ها فعالیت دارند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات