مادفوم

اندیشه ای نو در صنعت ساختمان

فهرست مطالب

کدام وسایل‌ ها برای بسته‌ بندی اسباب‌ کشی مناسب‌اند؟

اسباب‌کشی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین چالش‌هایی است که درصد بالایی از مردم در طول سال با آن مواجه می‌شوند چرا که جابجا کردن هر کدام از انواع لوازم خانگی می‌تواند حساسیت‌ها و مشکلات خاص خود را داشته باشد. در بحث اسباب‌کشی علاوه بر توانایی و مهارت‌های فردی لازم است که از ابزارها و لوازم مختلفی استفاده شود تا از آسیب دیدگی تجهیزات جلوگیری شده و حمل‌ونقل آن‌ها نیز ساده‌تر گردد. حمل و جابجایی وسایلی مانند یخچال، تلویزیون، کمدها، مبلمان، لوازم آشپزخانه و … حساسیت بالایی دارد و باید دقت و توجه زیادی داشت. در ادامه مطلب به بررسی و معرفی مناسب‌ترین وسایل بسته‌بندی اسباب‌کشی پرداخته می‌شود.

مهم‌ترین اقدامات اسباب‌ کشی

همان‌طور که گفته شد اسباب‌کشی یک امر حساس و مهم است و لازم است که فرد از توانایی، مهارت و دانش کافی برخوردار باشد و با بهره‌گیری از تجهیزات تخصصی از آسیب رساندن به لوازم خانگی جلوگیری کند. برای انجام عملیات اسباب‌کشی باید اقدامات مختلفی انجام داد که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • حذف لوازم و وسایل غیر قابل استفاده
  • ساختن یک پوشه برای تمام اطلاعات جدید (اوراق خرید و اجاره، قولنامه و …)
  • انجام تعمیرات و تغییرات مورد نیاز در ساختمان جدید
  • چک کردن محل جدید و از نظر امکانات و …
  • بسته‌بندی کردن لوازم از قبل با استفاده از وسایل تخصصی
  • انتخاب و آماده کامیون و رمپ بارگیری مناسب و …

کاربردی‌ترین وسایل بسته‌ بندی اسباب‌ کشی

همان‌طور که گفته شد یکی از مهم‌ترین اقدامات اسباب‌کشی، بسته‌بندی و آماده‌سازی تجهیزات مختلف خانه است چرا که لوازمی همچون ظروف آشپزخانه، تلویزیون، لوازم شکستنی، کتاب، یخچال، ماشین لباسشویی و … به سادگی قابل جابجایی نبوده و احتمال دارد دچار آسیب، شکستی و خسارت شوند به همین دلیل باید از لوازم و تجهیزات مختلفی برای تسهیل اسباب‌کشی استفاده کرد. ازجمله مهم‌ترین لوازم بسته‌بندی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

بسته‌ بندی اسباب‌ کشی وسایل

  • کارتن

کارتن از مهم‌ترین ارکان اسباب‌کشی و حمل‌ونقل به شمار می‌رود و می‌تواند برای نظم دهی لوازمی همچون ظروف آشپزخانه، کتاب، اسناد و مدارک، لوازم برقی و … به کار برود. استفاده از کارتن‌ در اسباب‌کشی می‌تواند در جلوگیری از آسیب دیدگی وسایل شکستنی، گم شدن وسایل ریز و خراب شدن وسایل برقی مؤثر باشد. کارتن‌های مخصوص بسته‌بندی معمولاً در ابعاد بزرگ، متوسط و کوچک وجود دارند و می‌توانند چندین مرتبه استفاده شوند.

  • پتوها و پدها

پتو و پد نیز از جمله لوازمی هستند که می‌توانند از وسایل مختلفی همچون یخچال، تلویزیون، لباسشویی و … در برابر فشار و ضربه محافظت کنند. پتو و پد می‌توانند ایمنی و سلامت وسایل شکننده و آسیب‌پذیر را تضمین کنند و مانع از وارد شدن خط و خش به آن‌ها شوند.

  • چسب و ماژیک

از دیگر وسایل بسته‌بندی اسباب‌کشی می‌توان به چسب و ماژیک اشاره کرد. با استفاده از چسب می‌توان بسته‌بندی‌ها را محکم کرده و از باز شدن کارت‌ها، بسته‌ها و … جلوگیری نمود. ماژیک نیز می‌تواند برای مشخص کردن لوازم و تشخیص راحت‌تر آن‌ها در مقصد بسیار کاربردی باشد. همچنین می‌توان از لیبل های مختلف برای مشخص کردن لوازم استفاده کرد و مشخصات آن‌ها را یادداشت کرد تا در زمان چینش مجدد لوازم چالشی برای افراد ایجاد نشود.

  • سلفون و نایلون‌های حباب‌دار

سلفون به عنوان نوعی پلاستیک چسبنده می‌تواند کاربردهای متعددی در بسته‌بندی داشته باشد. این وسیله می‌تواند برای بسته‌بندی انواع لوازم شکستنی، خوراکی‌ها و … به کار برود. نایلون‌های حباب‌دار نیز از جمله لوازمی هستند که می‌توانند از وسایل مختلف در برابر بار، ضربه و فشارهای مختلف محافظت کنند.

  • روزنامه باطله و طناب

روزنامه باطله نیز از جمله لوازمی است که می‌تواند کاربردهای متعددی در زمان بسته‌بندی تجهیزات خانگی داشته باشد. همچنین طناب نیز می‌تواند برای بستن لوازم مختلف و جلوگیری از باز شدن بسته‌بندی آن‌ها به کار می‌رود.

  • یونولیت‌ های بسته‌ بندی

یونولیت بسته‌ بندی به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ابزارها و وسایل بسته‌بندی اسباب‌کشی شناخته می‌شود و می‌تواند انواع مختلفی همچون یونولیت گوشه، یونولیت ورقه‌ای، یونولیت فشرده، یونولیت ضربه‌گیر، یونولیت‌ های قالب دار و … داشته باشد. از مهم‌ترین مزیت‌های یونولیت بسته‌ بندی می‌توان به مواردی همچون وزن کم، عایق حرارت، عایق رطوبت، مقاوم در برابر فشار و ضربه، ماندگاری بالا، امکان استفاده چندباره، برخورداری از قابلیت بازیافت و … اشاره داشت. بسته‌بندی لوازم برقی و الکترونیکی، بسته‌بندی ظروف چینی و بلوری، بسته‌بندی مواد غذایی و دارویی، بسته‌بندی قطعات صنعتی و ماشین‌آلات، بسته‌بندی میوه و سبزیجات و … از مهم‌ترین کاربردهای یونولیت‌ های بسته‌ بندی هستند.

علاوه بر موارد گفته شده در زمان اسباب‌کشی می‌توان از ابزارهای مختلف دیگری همچون منگنه، گونی، جعبه‌های پلاستیکی، چاقو، قیچی، کاور لباس، کاور تشک و لوازم خواب و … استفاده کرد.

قیمت وسایل بسته‌ بندی اسباب‌ کشی

هرچند که بسیاری از افراد به صورت شخصی اقدام به اسباب‌کشی و بسته‌بندی لوازم می‌کنند اما در حقیقت انجام این عملیات نیاز به مهارت، دانش، تخصص و تجهیزات مختلفی دارد به همین دلیل امروزه شرکت‌های مختلفی در این حوزه به مشتریان خود خدمات‌رسانی می‌کنند. همان‌طور که گفته شد برای بسته‌بندی لوازم خانگی در زمان اسباب‌کشی نیاز به لوازم مختلفی همچون یونولیت بسته‌ بندی، کارتن، طناب و … خواهد بود. قیمت این وسایل می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. حجم و مقدار، ضخامت، برند و شرکت سازنده، کیفیت لوازم، اندازه و ابعاد و مشخصات فیزیکی و … از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که می‌توانند بر روی قیمت لوازم بسته‌بندی تأثیر داشته باشند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات