مادفوم

اندیشه ای نو در صنعت ساختمان

فهرست مطالب

بهترین راه برای خرید دال بتن مستقیم و با بهترین قیمت از تأمین کنندگان چیست؟

دال بتن به عنوان یکی از مهم‌ترین عضوهای سازه‌ای در صنعت ساختمان‌سازی شناخته می‌شود که می‌تواند کاربردهای متعددی در ساخت سقف و کف ساختمان، ساخت فونداسیون، ساخت بالکن، تونل سازی، ساخت عرشه پل، روسازی جاده، ساخت پیاده‌رو و سنگ فرش و … داشته باشد. ساخت و اجرای دال‌های بتن می‌تواند به دو روش برجا و پیش‌ساخته صورت بگیرد و انواع مختلفی از لحاظ انتقال بار دارند. استفاده از هر کدام از انواع دال‌های بتنی می‌تواند مزیت‌ها و معایب خاص خود را داشته باشد. امروزه شرکت‌ها متعددی در زمینه تأمین مصالح ساختمانی مانند دال بتن فعالیت دارند و این می‌تواند باعث سردرگمی افراد در زمان خرید شود. در ادامه مطلب به بررسی بهترین و مؤثرترین راه برای خرید دال بتن مستقیم و با بهترین قیمت از تأمین کنندگان پرداخته خواهد شد.

دال بتنی چیست؟

در حقیقت دال بتنی صفحه‌ای یکپارچه است که از مصالح مختلفی همچون بتن و فولاد ساخته می‌شود و می‌تواند در ساخت انواع سازه‌ها به کار برود و کاربردهای مختلفی داشته باشد. بیشترین و رایج‌ترین کاربرد دال بتن استفاده در سقف طبقات ساختمان است و می‌تواند در ضخامت‌های مختلف از ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر تولید شود. دال‌های بتنی از نظر نحوه ساخت به دو دسته دال بتنی پیش‌ساخته و دال بتنی برجا تقسیم می‌شوند اما از نظر انتقال بار می‌توانند شامل انواع مختلفی همچون دال یک‌طرفه، دال دوطرفه، دال تخت، دال عرشه حبابی، دال پیش‌ساخته، دال کوبیاکس و دال مجوف تقسیم می‌شوند. هر یک از روش‌های ساخت دال بتن همانند دیوارهای تری دی پنل دارای مزایا و معایب ویژه‌ای هستند.

دال بتنی پیش‌ساخته دارای ویژگی‌هایی همچون سرعت اجرای بالا، کنترل بهتر کیفیت بتن، مقاومت بالاتر، عدم تأثیرگذاری شرایط آب و هوایی بر روی فرآیند ساخت، دارای صرفه اقتصادی در پروژه‌های بزرگ، عدم نیاز به نیروهای متخصص و … بوده در حالی که مهم‌ترین ویژگی‌های دال بتنی برجا شامل صرفه اقتصادی در پروژه‌های کوچک، هزینه پایین تجهیزات قالب‌بندی، امکان اجرا در شکل‌های مختلف، عدم نیاز به جرثقیل و دستگاه‌های مخصوص برای جابجایی و حمل‌ونقل، مقاومت بالا در برابر بارهای دینامیک و … هستند. البته باید توجه داشت که دال‌های بتنی در کنار تمامی مزیت‌هایی که دارند می توانند معایبی نیز داشته باشند که مهم‌ترین آنها شامل مواردی همچون عدم کارآمدی مناسب در ساختمان‌های دارای اسکلت فولادی، داشتن وزن زیاد و مقاومت کششی پایین هستند.

عوامل مؤثر در قیمت دال بتن

عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند بر روی قیمت هر کدام از دال‌های بتنی پیش‌ساخته و برجا مؤثر باشند. از جمله مهم‌ترین فاکتورها مؤثر بر قیمت این مصالح می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

ضخامت و حجم بتن

ضخامت بتن دال بتنی می‌تواند متفاوت باشد و هر کدام که گفته شد از ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر متغیر است. طبیعتاً هرچقدر که بتن بیشتری در تولید دال بتنی مصرف شود هزینه بیشتری نیز در بر خواهد داشت.

ابعاد دال بتن

دال‌های بتن با توجه به نوع استفاده و کاربردهایی که دارند می‌توانند دارای ابعاد و اندازه‌های مختلفی باشند و هر چقدر که ابعاد این صفحات بزرگ‌تر باشد مصالح بیشتری در تولید آنها به کار خواهد رفت و در نهایت قیمت بیشتری نیز خواهند داشت.

حجم آرماتور استفاده شده در دال بتن

آرماتور و فولاد از مهم‌ترین اجزای دال بتنی هستند و حجم فولاد استفاده شده در تولید دال بتن می‌تواند تأثیر قابل توجهی در قیمت آن داشته باشد.

کیفیت تولید دال بتن

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در قیمت دال بتن کیفیت ظاهری و ساختار دال بتن و همچنین میزان تراکم بتن آن است و هرچقدر که دال بتن از کیفیت بالاتری برخوردار باشد قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.

شرکت و برند سازنده دال

امروزه شرکت‌های متعددی در زمینه تولید مصالح ساختمانی مختلفی همچون یونولیت، دیوارهای پیش‌ساخته، دال بتنی و … فعالیت دارند و محصولات خود را تحت شرایط خاص و ویژگی‌های مختلف عرضه می‌کنند و هرکدام از آنها قیمت‌های متفاوتی برای محصولات خود تعیین خواهند کرد.

حجم مصرفی دال بتن

حجم و میزان دال بتنی که در بخش‌های مختلف پروژه به کار می‌رود نیز می‌تواند نقش ویژه‌ای در قیمت آن داشته باشد و هر چقدر که این مقدار بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

  • هزینه‌های مربوط به نیروی کار، هزینه‌های نصب و اجرا، نحوه ارسال و نوع بسته‌بندی، هزینه‌های حمل‌ونقل و همچنین ویژگی‌های مختلف دال بتن مانند میزان مقاومت در برابر آتش‌سوزی، میزان تحمل فشار و بار و … نیز می‌توانند در کاهش یا افزایش قیمت دال بتن مؤثر باشند.

خرید دال بتن مستقیم و با بهترین قیمت

به صورت کلی برای خرید محصولات و مصالح ساختمانی می‌توان از روش‌هایی همچون خرید سنتی و حضوری و همچنین خرید غیرحضوری و آنلاین استفاده کرد و هر کدام از این روش‌ها می‌توانند مزیت‌های متعددی داشته باشند. در حقیقت برای خرید مصالح ساختمانی مانند یونولیت و دال بتن باید واسطه‌ها را حذف کرد تا بتوان در نهایت در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

امروزه تمامی برندها و شرکت‌های معتبر از بستر اینترنت برای ارتباط با مشتریان خود و ارائه محصولات مختلف به آنها استفاده می‌کنند و این می‌تواند باعث حذف واسطه‌ها و تعامل مستقیم مصرف کننده و تولید کننده باشد. افراد می‌توانند برای خرید مستقیم و به‌صرفه دال بتن به سایت فروشگاهی شرکت‌های تولید کننده مراجعه کرده و با مقایسه ویژگی‌ها، قیمت‌ها و شرایط محصولات شرکت‌های مختلف اقدام به خرید بکنند و هزینه‌های خود را مدیریت نمایند. هرچند که استفاده از دال بتنی برجا می‌تواند مزیت‌های متعددی داشته باشد اما می‌توان گفت خرید دال بتنی پیش‌ساخته و آماده به صورت آنلاین و غیرحضوری خصوصاً در پروژه‌های بزرگ است می‌تواند صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد.

جمع‌بندی نهایی

دال بتنی صفحه‌ای یکپارچه متشکل از فولاد و بتن است که می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد و به دلیل داشتن مزیت‌های متعدد می‌تواند در بسیاری از پروژه‌های صنعتی و غیر صنعتی کاربردهای متعددی داشته باشد. دال‌های بتنی می‌توانند به صورت پیش‌ساخته و یا برجا ساخته و اجرا شوند. برای خرید این مصالح می‌توان از روش‌های حضوری و غیرحضوری استفاده کرد. استفاده از روش خرید آنلاین می‌تواند بهترین روش خرید این مصالح باشد چرا که امکان مقایسه محصولات شرکت‌های مختلف، حذف واسطه‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زمان و انرژی افراد را فراهم می‌کند.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات