مادفوم

اندیشه ای نو در صنعت ساختمان

فهرست مطالب

خرید یونولیت نبشی

یونولیت به عنوان یک ماده پلیمری پرکاربرد امروزه استفاده‌های متعددی دارد و صنایع متعددی را دچار تحول کرده است. در حقیقت یونولیت به سبب داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون وزن کم، قابلیت بازیافت، مقاومت بالا در برابر رطوبت، صوت، ضربه، فشار و …، قیمت مناسب، انعطاف‌پذیری بالا، تغییر سایز و برش راحت و … می‌تواند استفاده‌های متعددی داشته باشد و جایگزین بسیاری از مواد و مصالح سنتی شود. یونولیت نبشی یکی از انواع یونولیت‌ها است که در ابعاد و اندازه‌های مختلفی وجود دارد و می‌تواند استفاده‌های متعددی داشته باشد. در ادامه مطلب به بررسی یونولیت نبشی، ویژگی‌ها و کاربردهای آن پرداخته می‌شود.

یونولیت نبشی چیست؟

در حقیقت یونولیت نوعی ماده پلیمری سفید رنگ و خنثی است که از نوعی پلاستیک تهیه‌شده از استایرن مونومر تولید می‌شود و اولین بار در سال ۱۸۳۹ توسط ادوارد سیمون کشف شد. این ماده با نام‌هایی همچون آکاسیف، پلی استایرن انبساطی، استایروفوم و … نیز شناخته می‌شود. یونولیت در سه مرحله پیش انبساط، تثبیت و قالب‌گیری تولید می‌شود و می‌تواند انواع مختلفی همچون فوم سقفی، یونولیت دیواری، یونولیت فشرده، یونولیت تزریقی، یونولیت فوق فشرده، یونولیت بسته‌بندی و … داشته باشد. یونولیت نبشی نیز یکی از انواع یونولیت‌ها است که نحوه تولید مشابهی با دیگر یونولیت‌ها داشته اما تفاوت‌های زیادی با آن‌ها دارد. این یونولیت‌ها معمولاً برای محافظت از کالاهای مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند و به دلیل قیمت مناسب، وزن کم، مقاومت بالا و … در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند.

ویژگی‌های یونولیت نبشی

در اصل هر کدام از انواع یونولیت‌ها می‌توانند ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته باشند و یونولیت نبشی نیز از این قاعده مستثنی نیست. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این یونولیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • میزان دانسیته و چگالی این نوع از یونولیت‌ها به صورت معمول و در حالت استاندارد بین ۱۰ تا ۳۰ قرار دارد اما شرکت‌های تولیدکننده می‌توانند دانسیته آن‌ها را مطابق درخواست مشتریان افزایش یا کاهش بدهند.
  • ابعاد و اندازه‌های یونولیت نبشی نیز می‌تواند متغیر باشد. در حقیقت با توجه به نوع کاربردی که یونولیت دارد می‌تواند از ابعاد و اندازه‌های مختلفی برخوردار باشد اما ابعاد به صورت معمول این یونولیت‌ها می‌توانند بین ۱ تا ۲ متر متفاوت باشند و مزیت بزرگ آن‌ها نیز امکان تغییر شکل و برش راحت است، بنابراین می‌تواند آن‌ها را به اندازه‌های کوچک‌تر تبدیل و استفاده کرد. اندازه بال‌های یونولیت نیز می‌تواند با توجه به ابعاد، ضخامت و کاربرد آن‌ها از ۱۰ تا ۸۰ سانتی‌متر متفاوت باشد.
  • میزان ضخامت این نوع از یونولیت‌ها نیز می‌تواند بسته به نوع استفاده‌ای که دارند متفاوت باشند اما رایج‌ترین ضخامت یونولیت‌های نبشی ۳ سانتی‌متر است که می‌تواند در برابر فشار، ضربه، صوت، رطوبت و … مقاومت بالایی داشته باشد. البته این یونولیت‌ها در ضخامت‌های ۱۰ سانتی‌متری نیز عرضه می‌شوند.

یونولیت نبشی

کاربردهای یونولیت نبشی

یونولیت نبشی همانند انواع یونولیت‌های دیگر می‌تواند کاربردهای متعددی داشته باشد اما می‌توان گفت که مهم‌ترین و رایج‌ترین کاربرد آن در صنعت بسته‌بندی است. در حقیقت این یونولیت‌ها می‌توانند برای محافظت از انواع تجهیزات و لوازم مختلف مانند یخچال، تلویزیون، ماشین ظرف‌شویی و لباسشویی و هر نوع وسیله‌ای که نیاز به بسته‌بندی داشته باشد به کار برود. یونولیت نبشی همچنین می‌تواند در صنعت ساختمان‌سازی و برای اجرای راحت‌تر گچ‌بری‌ها، ایجاد نماهای مختلف در قسمت‌های مختلف ساختمان و … کاربرد داشته باشد. 

قیمت یونولیت نبشی

فاکتورهای متعددی می‌توانند در تعیین قیمت یونولیت نبشی تأثیر داشته باشند به همین دلیل نمی‌توان قیمتی مقطوع و دقیق برای آن‌ها عنوان کرد. از جمله عواملی که می‌توانند بر روی قیمت ورق یونولیت ۳ سانتی و قیمت یونولیت نبشی و سایر یونولیت‌ها مؤثر باشند می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کیفیت تولید یونولیت و میزان یکپارچگی و یکدست بودن سطح ظاهری آن از اهمیت بالایی در تعیین قیمت برخوردار است.
  • ویژگی‌های فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی یونولیت مانند مقاومت در برابر رطوبت، ضربه، مواد شیمیایی، فشار و …
  • برند و شرکت تولیدکننده و میزان اعتبار آن‌ها
  • استانداردهای یونولیت و مدت زمان گارانتی آن
  • ابعاد و اندازه یونولیت نبشی و میزان ضخامت و چگالی آن
  • حجم و اندازه یونولیت خریداری شده
  • میزان عرضه و تقاضای یونولیت در بازار و همچنین قیمت مواد اولیه و هزینه‌های مربوط به خط تولید و حمل‌ونقل از دیگر فاکتورهایی هستند که می‌توانند در تعیین قیمت آن مؤثر باشند.

یونولیت نبشی

به صورت کلی برای خرید هر کدام از انواع یونولیت‌ها باید به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه داشت و از یک راهنمای معتبر و مطمئن استفاده کرد. روش‌های مختلفی برای خرید انواع یونولیت‌ها وجود دارد و خریداران می‌توانند به شیوه سنتی و مستقیم به شرکت‌های تولیدکننده و عرضه کنند مراجعه کرده و یونولیت‌های مورد نظر خودشان را متناسب با نوع پروژه و حوزه کاری خود خریداری نمایند. این روش می‌تواند ضریب اطمینان بالایی داشته باشد اما انرژی و زمان زیادی از فرد صرف خواهد کرد.

در روش دوم که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، خریداران به سایت انحصاری شرکت‌های تولیدکننده یا فروشگاه های عرضه‌کننده مراجعه می‌کنند و محصولات مورد نظر خودشان را خریداری می‌کنند. در این روش فرد می‌تواند محصولات شرکت‌های مختلف را باهم مقایسه کند و در نهایت بهترین محصول را از نظر قیمت و کیفیت تهیه نمایند. استفاده از روش خرید آنلاین می‌تواند به افراد کمک کند که در هزینه‌ها، زمان و انرژی خود صرفه‌جویی کنند. در مقاله دیگری از سایت مادفوم با عنوان یونولیت استوانه‌ای از کجا بخرم به بررسی نحوه خرید یونولیت استوانه‌ای پرداخته شده که و افراد می‌توانند اطلاعات مناسبی از آن دریافت کنند.

جمع‌بندی نهایی

یونولیت نبشی یکی از انواع یونولیت است که می‌تواند کاربردهای متعددی داشته باشد. این یونولیت‌ها می‌تواند برای محافظت از لوازم خانگی مانند یخچال، تلویزیون، لباسشویی و … و بسته‌بندی انواع محصولات مختلف استفاده شود. در حقیقت این نوع یونولیت یکی از کاربردی‌ترین مواد در صنعت بسته‌بندی است و از آسیب دیدن لوازم و تجهیزات مختلف جلوگیری خواهد کرد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات