مادفوم

اندیشه ای نو در صنعت ساختمان

فهرست مطالب

مهم‌ترین کاربرد ورق یونولیت ۱۰ سانتی

یونولیت از جمله مواد پلیمری کاربردی و پراستفاده‌ای است که امروزه در بسیاری از صنایع نقش پررنگی دارد. اگرچه از کشف این ماده حدوداً ۲ قرن می‌گذرد اما انقلاب بزرگی در صنایع مختلفی همچون ساختمان‌سازی، بسته‌بندی، پزشکی، غذا و دارو و … ایجاد کرده است. امروزه یونولیت در اشکال مختلفی تولید شده و بر اساس فاکتورهای متعددی دسته‌بندی می‌شوند و هر کدام از آن‌ها می‌توانند ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و کاربردهای متعددی داشته باشند. ورق عایق پلاستوفوم از رایج‌ترین نوع یونولیت است که می‌تواند در ضخامت‌های مختلفی وجود داشته باشد و می‌توان استفاده‌های متعددی از آن داشت. در ادامه مطلب به بررسی قیمت ورق یونولیت ۱۰ سانتی و بررسی کامل عوامل و پارامترهای مؤثر بر آن پرداخته خواهد شد.

انواع ورق عایق پلاستوفوم

در حقیقت یونولیت‌ها می‌توانند بر اساس فاکتورها و پارامترهای مختلفی دسته‌بندی شوند که مهم‌ترین آن‌ها شامل میزان دانسیته، اندازه و ابعاد، کاربردها، میزان ضخامت و … هستند. ورق‌های یونولیتی از نظر ضخامت می‌توانند تنوع بالایی داشته باشند و از ضخامت ۱ سانتی‌متری تا ضخامت ۲۰ سانتی‌متری در دسترس هستند اما رایج‌ترین آن‌ها شامل یونولیت‌های ۳ سانتی، ۵ سانتی، ۱۰ سانتی و ۲۰ سانتی می‌باشند.

مهم‌ترین کاربردهای ورق یونولیت

ویژگی‌های متعددی که یونولیت‌ها دارند باعث شده که کاربردهای متعددی داشته باشند و امروزه در صدها صنعت مختلف به کار می‌روند. ورق‌های یونولیتی نیز در ضخامت‌های مختلفی وجود داشته و می‌توانند استفاده‌های متعددی داشته باشند که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • این یونولیت‌ها می‌توانند یک ماده مناسبی برای عایق‌بندی باشند.
  • ورق یونولیت در صنعت ساختمان‌سازی و جهت کاهش مصرف مصالح مختلفی همچون گچ، بتن و … کاربرد دارد.
  • در صنعت بسته‌بندی می‌توان استفاده‌های متعددی از ورق‌های یونولیت کرد چرا که در برابر رطوبت، ضربه، فشار و … مقاومت بالایی دارند.
  • این یونولیت‌ها می‌توانند در تولید انواع مصالح ساختمانی مانند دیوارهای پیش‌ساخته تری دی پنل، بلوک‌ها و … و همچنین تولید لوازم‌خانگی استفاده شوند.
  • کشاورزی، پزشکی، غذا و دارو و … از دیگر صنایعی هستند که می‌توان از یونولیت ورقه‌ای در آن‌ها استفاده کرد.

یونولیت 10سانتی

 

از کجا باید ورق یونولیت خرید؟

امروزه شرکت‌ها و برندهای متعددی در سراسر کشور در زمینه تولید انواع یونولیت‌ها فعالیت دارند. یونولیت‌های ورقه‌ای در تراکم‌های مختلفی همچون P6، P10، P17، P21 و … ابعاد، اندازه و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند و از تنوع و تعدد بالایی برخوردارند. خوشبختانه دسترسی به مصالح مدرن و نوینی همچون یونولیت‌ها در دنیای امروز بسیار راحت است و افراد می‌توانند از روش‌های مختلفی اقدام به خرید کنند. به صورت کلی افراد می‌توانند از روش‌های سنتی و قدیمی یا روش آنلاین و اینترنتی انواع محصولات یونولیتی را خریداری کنند. هر کدام از این روش‌ها می‌توانند مزیت‌ها و معایب خاصی داشته باشند.

شرکت مادفوم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده انواع محصولات یونولیتی شناخته می‌شود. این شرکت از بهترین مواد اولیه و استانداردهای معتبر روز جهان برای تولید یونولیت استفاده می‌کند و افراد می‌توانند با اطمینان خاطر اقدام به خرید نمایند. ویژگی‌های منحصربه‌فرد یونولیت باعث شده است که امروزه مقایسه‌های متعددی در بین مصالح قدیمی و مدرن انجام شود به عنوان مثال با یک مقایسه ساده می‌توان متوجه شد که از بین بلوک سفالی یا بلوک پلاستوفوم کدام عملکرد بهتری در صنعت ساختمان دارند.

جمع‌بندی نهایی

ورق یونولیت ۱۰ سانتی از جمله یونولیت‌هایی است که می‌تواند در ابعاد، اندازه‌ها و دانسیته‌های مختلفی تولید شود. هر کدام از این ورقه‌ها می‌توانند وزن متفاوتی داشته و از ویژگی‌های مکانیکی و شیمیایی متفاوتی برخوردار باشند. قیمت این ورقه‌ها هم تحت تأثیر فاکتورهایی همچون دانسیته، شرکت تولیدکننده، ابعاد و اندازه، ویژگی‌های مکانیکی و شیمیایی و … قرار داشته باشد به گونه‌ای که ورقه‌های ۱۰۰ در ۲۰۰ سانتی می‌تواند از ۷۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شود.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات