مادفوم

اندیشه ای نو در صنعت ساختمان

فهرست مطالب

ساخت دکور با یونولیت

EPS (پلی استر فشرده) همانطور که بسیاری با نام تجاری آن یعنی یونولیت می شناسید ، محصولی بسیار سبک است که از دانه های پلی استر فشرده ساخته شده است و در ابتدا توسط Eduard Simon در سال ۱۸۳۹ به طور تصادفی در آلمان کشف شد.
جنس یونولیت بیش از ۹۵٪ هوا و فقط در حدود ۵٪ پلاستیک است. ذرات پلاستیکی جامد یونولیت از استایرن مونومر ساخته می شوند. یونولیت به طور معمول یک ترموپلاستیک جامد در دمای اتاق است که می تواند در دمای بالاتر ذوب شود و برای کاربردهای دیگر مجدداً جامد شود. نسخه گسترش یافته پلی استایرن در حدود چهل برابر حجم گرانول یونولیت است. این محصول در زمینه‌ی ساخت دکور با یونولیت کاربرد فراوانی دارد.

ساخت انواع دکور با یونولیت

فوم های یونولیتی به دلیل داشتن مجموعه ای عالی از خواص از جمله عایق حرارتی مناسب ، خواص میرایی مناسب و وزن بسیار سبک ، برای انواع مختلفی از کاربردها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از یونولیت ها در مصالح ساختمانی گرفته تا انواع بسته بندی ها در طیف گسترده ای کاربرد دارد.
در حقیقت ، اکنون بسیاری از تخته های اسفنجی نیز از یونولیت به عنوان هسته فوم استفاده می کنند.

قالب ریزی سازه ای

قالب ریزی‌های سازه ای، ضمن ایجاد جداسازی بصری بین دیوارها و سقف، ویژگی‌های معماری منحصر به فردی را به فضاها اضافه می‌کنند. چه از این قالب‌ها برای پنهان کردن ترک‌ها و چه برای زیبایی‌ شناسی استفاده شود، قالب سازی از نوع تاجی شکل، ظرافت و شخصیت را به فضای داخلی منتقل می‌کند.

قالب‌های تاجی شکل برای دکوراسیون داخلی

قالب‌های تاجی شکل به یونان باستان باز می‌گردد، که در آن صنعتگران و سازندگان قالب‌های زینتی را از سنگ تراورتن می‌ساختند. به طور کلی، قالب تاجی شکل امروزی به هر نوع برش افقی گفته می‌شود که دیوارها را از سقف جدا می‌کند و یا عناصر دکوراسیون داخلی دیگر، مانند درب و کابینت را تزئین می‌کند.

به طور خاص، قالب سازی تاجی شکل اصطلاحی است برای شکل خاصی از تریم محفظه‌ای که در زاویه ای بین دیوار و سقف قرار می‌گیرد. با این حال قالب‌های تاجی شکل در انواع مختلفی از طرح‌ها و در عرض‌های مختلف تولید و ارائه می‌شود.

متریال‌های مورد استفاده در قالب سازی‌های تاجی شکل

قالب‌های تاجی شکل از انواع مختلفی از متریال‌ها ساخته می‌شوند که هر کدام، جوانب مثبت و منفی خود را دارند.

  • چوب، متریال استاندارد برای این صنعت است و شما می‌توانید انواع چوب‌های سخت از جمله بلوط و گردو را انتخاب کنید، که بسته به اندازه و زینتی بودن کار، نسبت به قیمت یونولیت آن بالا می‌رود.
  • قالب ریزی با متریال فیبری با چگالی متوسط که با آن (MDF) گفته می‌شود، ترکیب خاک اره و رزین تحت فشار برای تشکیل قطعات تر و تمیز و گزینه کم هزینه ای است. بسته به نوع طراحی، می‌توانید بسیاری از قالبهای MDF را برای دکوراسیون خود انتخاب کنید.
  • استفاده از قالبهای یونولیتی و پلی اورتان در حمام‌ها و سایر مناطق که رطوبت بالایی ایجاد می‌کنند و متریال چوب تمایل به پوسیدگی دارد، مناسب است. قالب‌های یونولیتی سبک و قابلیت برش دهی آسانی دارند. این نوع قالب‌ها معمولاً با چسب‌های ساختمانی نصب می‌شود که بیشتر موضوع این مقاله در خصوص این نوع از قالب‌های یونولیتی است.
    قالب یونولیتی از نظر بودجه مناسب است و مانند PVC‌ها یک عایق ضد ضربه است. دو یا سه لایه رنگ با کیفیت به صاف کردن سطح این قالب‌ها کمک خواهد کرد و بسیار در دکور با یونولیت خوب و موثر است، زیرا بیشترین مقاومت در این سبکی را دارد و بزرگترین مزیت آن به حساب می‌آید.

در حالت کلی یونولیت شفاف، سخت و شکننده و متریالی ارزان قیمت است. یونولیت یک عایق مناسب در برابر بخار اکسیژن و رطوبت است. اگر دوست دارید درباره عایق‌های مخصوص ساختمان بیشتر بدانید، به شما مقاله‌ی انواع عایق ساختمان را پیشنهاد می‌کنم. همچنین از نقطه ذوب نسبتاً کمی ‌برخوردار است. یونولیت یکی از پلاستیک‌های بسیار پرکاربرد است که مقیاس تولید آن به چندین میلیون تن در سال می‌رسد.

یونولیت به طور طبیعی شفاف است، اما می‌تواند به وسیله رنگ‌ها به هر رنگ دلخواهی در بیاید که در این صنعت بسیار دیده می‌شود در قالب رنگ‌های مختلف به فروش می‌رسد و در دکوراسیون منازل هم بسیار استفاده از آن معمول است که قالب‌های تاجی شکل هم یکی از همین ارکان است.

هفت دلیل انتخاب قالب‌های یونولیتی برای دکوراسیون

می‌دانید که قالب‌های تاجی شکل چگونه می‌تواند به زیبایی یک خانه بیفزاید. در حالی که به طور سنتی، چوب ماده پیش فرض استفاده در این نوع قالب‌ها بوده است. اخیراً یونولیت به عنوان جایگزین بهتری برای این قالب‌ها معرفی شده است.
در اینجا هفت دلیل برای انجام دکور با یونولیت به عنوان گزینه بهتری از چوب، بررسی شده است:

نصب آسان

قالب‌های تاجی شکل ساخته شده از یونولیت اغلب به راحتی قابل نصب است، در نتیجه در هزینه‌های هنگفت نصب و نگهداری صرفه جویی می‌کنید.

مقرون به صرفه

استفاده از فن آوری پیشرفته در ارزان تر ساختن مواد مصنوعی به این معنی است که تقریباً هر قالبی را می‌توانید با یک ماده قوی که ماندگار است، مقرون به صرفه ایجاد کنید. برای مشاهده قیمت ورق یونولیت کلیک کنید.

سبک وزن

سبک بودن قالب‌های تاجی شکل یونولیتی، حمل و نقل و نصب آن را آسان تر می‌کند. این بدان معناست که در هزینه حمل و نقل نیز صرفه جویی می‌کنید.

استفاده در سبک‌ها و بخش‌های مختلف

اجزای قالب سازی برای دکور با یونولیت ، در سبک‌ها و طرح‌های متنوعی وجود دارد که می‌تواند پاسخگوی هر پیش فرضی که از دکوراسیون و چیدمان، دیوارها و سقف‌ها دارید، باشد. شما می‌توانید با مطالعه‌ی مقاله‌ی یونولیت ماکت سازی از کجا بخرم؟ درباره ی انواع یونولیت‌های ماکت سازی و راهنمای خرید آن ها اطلاعات مفیدی کسب کنید.

ارزان تر از متریال‌های دیگر برای رنگ کردن

در مقایسه با چوب، یونولیت ها برای رنگ آمیزی ارزان تر هستند. آنچه در مورد قالب‌های یونولیتی به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد شناخته می‌شود این است که رنگ آن به رنگ سفیدی در می‌آید که با بیشتر رنگ‌های دیوارها مطابقت دارند.

انعطاف پذیری

با توجه به هزینه کمتری که برای خرید و نصب قالب‌های یونولیتی وجود دارد، تغییر طرح و چیدمان منزل شما مقرون به صرفه تر می‌شود و کنترل بیشتری بر نحوه دکوراسیون منزل خود خواهید داشت.

دوام

طبیعت متریال یونولیتی باعث می‌شود که این متریال،در برابر رطوبت مقاوم بوده و آن را برای استفاده در مکان‌هایی که ممکن است دارای شرایط خاص رطوبتی باشند، ایده آل کند. این به این معنی است که نصب دکور با یونولیت در این مکان‌ها، به احتمال زیاد دوام بیشتری نسبت به چوب‌ها خواهد داشت.

ساخت دکور با یونولیت

 

نصب دکور با یونولیت

دکور با یونولیت ، از ساده ترین متریال‌ها برای نصب هستند که با ساخت اتصالات ۴۵ درجه ای در گوشه‌های داخل و خارج شروع می‌شود. (اتصالات مورد استفاده، مفصلی است که انتهای دو قطعه جداگانه بر روی یک زاویه بریده می‌شود و در کنار هم قرار می‌گیرند.)

برای ایجاد برش‌های دقیق، از اره میتر استفاده می‌شود. سپس یک گوشه داخلی اندازه گیری می‌شود و این مقدار اندازه گیری به قسمت پشتی قالب انتقال داده می‌شود. سپس یک برش ۴۵ درجه ای ایجاد می‌شود تا زاویه ای تشکیل شود که که قسمت عقب آن از طرف مقابل طولانی تر باشد.

برای یک گوشه بیرونی، اندازه گیری را به قسمت جلوی تریم انتقال داده و زاویه آن در جهت مخالف برش داده می‌شود تا یک زاویه ۴۵ درجه در لبه جلویی، به عنوان طولانی ترین نقطه ایجاد شود. در آخر با استفاده از چسب مخصوص قالب‌ها را نصب و قبل از رنگ آمیزی، گوشه‌ها و شکاف‌ها را با استفاده از لاتکس، درپوش می‌کنند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات